celielindh

Alla inlägg under september 2014

Av Celie - 15 september 2014 21:53

Mamma och Pigge kom förbi en sväng på eftermiddagen och lekte lite. Pigge lekte med Akilles och mamma med Nikki :p Noomi sov och jag satt i solen, drack te och tittade på ;)

Robin jobbade ju såklart över lite grann och var hemma runt 19.30 Men i och med det så hann jag mysa till det lite med tända ljus lite bort i kring :D Är det höst så är det <3

Och godis! Alltid godis (y)

Pajen blev förresten asgod! Gjorde en sallad och vitlökssås till så nu är man sådär "fräsch-mätt" :)) Jag tog med mig Noomi ut på sista svängen med AK efter maten så nu sover hon så gott för natten. Nikki och Robin ligger där uppe och vad jag hör (eller inte hör) så har hon nog somnat, kanske han också för den delen :p Jag har placerat mig i soffan med godisskålen, vad annars liksom ;) Ska ta några bitar till sen ska jag gå upp och joina sovsällskapet :)

Vid 21 är det stendött på gatorna i hyttan. Rätt skönt tycker jag ;)

Av Celie - 15 september 2014 15:57

Idag har tiden gått utan att jag riktigt hunnit med. Inte för att jag varit stressad eller nåt utan bara rullat på fortare än vanligt känns det som. Lämnade Nikki på dagis imorse, gick promenadstråket hem sen åt jag frukost framför datan. Fick ihop ett original till Noomis dopinbjudan samtidigt som jag satt och tittade på "fullt hus". Då slog det mig att jag faktiskt vill ha fyra barn. Japp fyra! Jag känner att jag absolut inte är klar än. Om det blir nu på en gång eller om ett par år vet jag inte riktigt. Att jag måste övertala Robin om det är ju ocksåcen helt annan sak ;) Han ska inte ha några fler säger han men vafan det är ju ändå mest jag som har hand om dom ändå så då kan det väl vara upp till mig eller?;) haha! Nä men förhoppningsvis så ändrar han sig :)) Jag känner att jag vill ha en stor familj. Förstå vad roligt att se så många olika individer växa upp! Se hur olika man kan bli fast man härstammar från samma människor. Och framförallt all kärlek! <3 Sen att vi vill bygga eget hus och jag vill ha häst och allt det där det kommer vi fixa det med! Jag är av åsikten att vill man nåt tillräckligt mycket så kan man! Jag är kär i livet just nu även fast det blev rödgrönt regeringsskifte. Jag tänker definitivt inte prata politik här för jag bli bara så jävla förbannad. Nu kan vi inget göra iallafall förutom att vänta och se hur det går. Löfven kör! Imponera på mig nu, för det kan jag säga att det behövs.

Iallafall har gett mig på att göra salami och brieostpaj till ikväll. Får se hur det blir men förhoppningsvis faller det oss i smaken. Har faktiskt inget speciellt planerat ikväll och Robin skulle tillochmed försöka sluta i tid. Nu får vi ju se hur det blir med den saken men det betyder ju iallafall att han kommer komma hem och det blir inte allt för sent. Så ikväll är det ju som bäddat för familjemys i soffan :D <3

Från promenaden i morse




Ingredienserna till pajen. Hoppas det blir lika gott som jag hoppas!

Munpruttar och kollar Rolie Polie Olie :))

Av Celie - 14 september 2014 23:10

Har haft en jättemysig kväll tillsammans med Alice, Rickard, mamma, Robin och barnen. Vi lagade tacos och åt så vi fan nästan sprack! Förbannat gott! Kom ju på att jag och Robin inte ätit nån mat på dagen så vi var bra hungriga. Efter maten satt vi och pratade och fikade. Avslappnat, skönt! Nu har alla åkt hem, barnen och Robban har somnat och jag sitter lite vid datorn. Har plockat iordning i köket och startat diskmaskinen. Skönt att vakna till ett rent kök imorrn. Ska nog faktiskt ta och göra mig iordning för sängen och sen lägga mig och läsa lite tidningar. Känns som en bra idé (y)

<3

Av Celie - 14 september 2014 16:28

Vi möttes av glada barn när vi klev in genom dörren hos mormor och Pigge. Gladast blev ju såklart Nikki som sprang och gav oss båda en stor kram! Det hade gått bra för dom men lite lite sömn inatt bara. Så då vet vi att det går bra att lämna båda två där om det skulle behövas :) Har inget planerat förrän i december då vi ska till Göteborg men nu har dom ju åtminstone övat en gång ;)

Nu har jag landat i soffan efter alla "måsten" såsom rösta, packa upp, vikt tvätt och plockat överallt. Tycker inte om när jag har det framför mig, måste ha det gjort innan jag kan slappna av ordentligt. Ska väl ringa upp Alice och kolla om vi skulle äta tacos ihop i kväll eller ej. Vi pratade on det förut och hon skulle återkomma men det har hon säkert glömt :p

Packade upp alla nya FBK grejer förut.

Tjejernas grejer

Nöjd tjej i sin nya dress :D

Myspys <3


Drog en påvägenhem-fika i bilen förut och fan vad jag brände mig på tungan! Gjorde och gör fortfarande så jävla ont! Men gött vare :B

Av Celie - 14 september 2014 11:45

Vaknade upp på hotellet i ett soligt Karkstad, tog en dusch sen ner till frukosten. Nästan så hotellfrukosten varit den grej jag sett mest fram emot den här helgen! Haha! Hade bestämt att jag skulle sitta länge och väl och bara njuta och det tyckte jag faktiskt att vi gjorde. Satt väl iallafall lite drygt en timme. Älskade deras te-maskin! Man hade en pressobryggare som man ställde dit sen valde man vilket te man ville ha sen kom det lös-te och vatten. Tycker det är så mycket godare med lös-te. När teet dragit sig en synd tryckte man bara ner silen sen hade man så det precis räckte till en kopp. Så jävla gulligt!

Just nu sitter jag på jobbet här i Karlstad och väntar på att Robin ska foliera klart en bil innan vi kan åka hem. Sjukt snygg blir den. En knallrosa BMW! Den kan jag ta, ja tack!

Ett dygn är lagom att vara borta för nu längtar jag snart ihjäl mig efter mina små älsklingsungar! Men vi har haft jättekul verkligen! I brist på andra grejer att shoppa så shoppade vi upp halva FBK-shopen kändes det som. Fick med oss mycket grejer både till oss själva och tjejerna :) Synd bara att Färjestad förlorade igår :/ Men men som sagt, ett grymt dygn i Karlstad men nu vill jag åka hem :)

Av Celie - 13 september 2014 18:43

Färjestad vs Luleå

Av Celie - 13 september 2014 18:34

Vi (printeliten) sponsrade ett lopp i Färjestadstravet idag och jag fick vara med att dela ut pris till bland annat kusken. Så himla fin dag i Karlstad. Det är som dom säger, solen skiner alltid i Värmland ;)

Vårat fina täcke till vinnarhästen! :D

Jag och Robban i vinnarcirkeln tillsammans med arrangören Johan (y)

Av Celie - 13 september 2014 11:22

Vi skulle åka senast 10 men vi kom iväg halv 11, inga konstigheter ;) Har lämnat barn och hund till sina respektive ställen och nu är vi halvvägs till Kalle-stad! Stannade i Karskoga för den obligatoriska bil-latten och en liten frukostmacka (y)

Latte-selfie booyaa! (ironiin!)

Min fina chaffis :*

Ovido - Quiz & Flashcards