celielindh

Alla inlägg den 21 september 2014

Av Celie - 21 september 2014 21:44

Nä vädret slog inte om men det gjorde faktiskt ingenting. Vi gick upp till parken och smakade på lite annorlunda mat, åkte karuseller, träffade fina vänner och köpte lite godis. Nikki var inte på sitt bästa humör dock. Hon såg mest likgiltig ut men hon skulle ändå åka "griståget" iallafall tre gånger :p Vi avrundade med att köpa klubba till Nikki och sockervadd till mig. Alltså sockervadd, fantastiskt! Känner mig som ett litet barn igen när jag får chans att mula det ;)

Hon, roade ;)

Fick med sig pappa upp i kaffe/tekopparna (y) :D



Senare på eftermiddagen/kvällen kom Hampus och Ida förbi. Hampus och Robin grejade lite med ett original som Robin ska printa och foliera Hampus båt med samtidigt som vi drack lite kaffe/latte. Nikki visade Ida att hon kunde pussla och satt sen hos henne och käkade is. Hon tycker det är jätteroligt att hämta is och knapra på. När Hampus och Ida åkte hem bäddade vi ner barnen i varsin vagn och gick ut på en jättemysig, lite halvregnig och mörk kvällspromenad. Vi pratade mycket framtid. Det är så kul att göra det för vi står verkligen på samma plan vad gäller jobb, framtida hus och hur vi vill leva. Min dröm att ha fyra barn delar vi dock inte haha! Inte än iallafall ;)

Barnen somnade som stockar (vilket var halva syftet med promenaden, andra halvan var ju självklart för att AK behövde ut) så när vi kom hem var det bara att ta upp dom till sovrummen. Äntligen var det dags att få titta på Hela Sverige Bakar! Haha jag har typ väntat hela dan på att få ta en varm dusch, göra iordning kvällsmat med te och få sätta mig framför tvn! Nu sitter jag här med tända ljus och mitt te i soffan och bara myser som en liten myskärring ;)

Av Celie - 21 september 2014 10:51

Idag har vi tagit det riktigt lugnt nu på morgonen. Robin gick en sväng med Akilles och när dom kom in igen så åt vi familjefrukost idag igen. Idag satt Noomi med i egen stol och smakade på gurka i tastern och så åt hon gröt.
Idag ska vi gå upp på "kulturbroar" i folkets park vid kl 13. Det ska bli mysigt och jag tror att Nikki kommer uppskatta det mycket då det kommer vara lite karuseller och nån hoppborg. Så jäkla typiskt att det ska regna idag bara, det har ju typ inte gjort det (på dagarna iallafall) på jättelänge känns det som. Det kan ju iochförsig vara så att det kanske hinner klarna upp, vi håller tummarna för det!
Noomi sover och Nikki pusslar, då passar jag på att läsa lite tidningar och dricka te i soffan (y) Robin ligger också i soffan och kollar lite på datorn. Jag gillar söndagar, sunday funday! Ikväll ska ev Robin dra och spela innebandy och då ska jag passa på att titta på senaste avsnittet av Hela Sverige Bakar. Har försökt hitta nåt bra tillfälle att se det och ikväll blir det perfekt. Och godis ska jag äta, eller kanske kakor.. Hmm.. Haha those problems!

<3

Ovido - Quiz & Flashcards