celielindh

Alla inlägg den 1 september 2014

Av Celie - 1 september 2014 23:32

Idag blev det en runda på 7 km med Hanna nu på kvällen. Det känns typ som vi gått i 20 min bara för att tiden bara flyger iväg! Motion och kvalitetstid när den är som bäst :)

Förresten så gjorde jag typ världens godaste lax förut innan vi gick ut. Laxfiléer i vitvinssås och heta grönsaker. Asenkelt och jättegott! Först tinade jag 4 laxfiléer, hade på citronpeppar och in i ugnen. Sen strimlade jag purjolök, morot och palsternacka och slängde i det i stekpannan med lite smör. Hackade en chili och rev lite ingefära och hade i. Stekte bara en liten stund så det fortfarande var tuggmotstånd. Hällde över grönsakerna i en skål och hällde sen i grädde och lite mjölk i pannan tillsammans med 2 fiskbuljongtärningar och en rejäl skvätt vitt vin. Lät det puttra upp och smakade av med lite socker. La sen i laxfiléerna så dom fick puttra med en liten stund sen voilà! Klart! Och det blev helt fantastiskt gött :D Härlig uppladdning innan promenaden.

Fick hem min beställning från svensk hälsokost idag också. Beställde ju chiafrön, cacaonibs och lite teer plus att jag då fick med en proteinbar och en vattenflaska med det (y) Tänkte att jag ska prova det här med chiapudding. Det ska ju vara så himla bra så let's test it! Tror jag kommer gilla konsistensen då jag får för mig att det är som typ passionsfrukt. Gillar ju när det är lite udda konsistens som typ keso och svamp. Haha! Men det får dock vänta till imorrn eller nåt för nu ska jag prova mitt nya "bedtime-te" och sen ska jag sova. Får se om jag sover som törnrosa efter en kopp, värt att testa iallafall ;)

Mmm maat!

Come on sleeping beauty!

Av Celie - 1 september 2014 16:42

Efter dagis så gick vi till lekparken vid garpen en stund. Fick även med oss Marina och grabbarna så då fick dom leka av sig en stund till :) Idag testade jag att sätta Noomi i gungan. Bullade upp med några filtar så hon satt bra sen gungade hon lite. Hon tyckte det var jättekul! Skrattade högt! Nikki son är väldigt mån om sin lillasyster hjälpte till att putta fart (y) Är så lycklig att jag har mina fina tjejer! Dom har vi fan gjort bra!:D

Lite mellanmålsrussin

Av Celie - 1 september 2014 12:56

Så var måndagen här igen. Jag har faktiskt ingenting emot måndagar. Skönt med med ny vecka att ta tag i :) Gick upp ganska tidigt idag, tro det eller ej. Klockan var nog inte mer än kvart över sju. Jag hann tillochmed äta frukost INNAN vi gick till dagis. Annars brukar jag alltid äta efter, dels för att det är skönt att ha de första "måstena" klara och dels för att jag aldrig hinner iallafall :p Gick iallafall ner till dagis och droppade av Nikki och sen gick vi promenadstråket upp och sen hem. Det var en sån där mysig höstmorgon idag tycker jag. Nästan så att regnet hängde lite i luften och man såg liksom hur dimman lyfte sig upp över träden uppe i bergen. Mysigt! Det kom dock inget regn utan blev soligt ovh fint istället och det klagar jag absolut inte på! Snart är det dags att hämta hem stortjejen igen och då tänkte jag att hon skulle få gå själv och att vi kanske går till lekparken en sväng. Tänkte gå en sväng med akilles nu så han får vara hemma när vi hämtar Toonie då det kommer ta lite längre tid än vanligt att gå hem när hon ska gå själv :)

Ovido - Quiz & Flashcards