celielindh

Alla inlägg den 26 september 2014

Av Celie - 26 september 2014 13:55

Imorse vaknade vi tidigt. Klockan var nog inte mer än 6 men då var vi faktiskt pigga och gick upp. Nikki har kommit på att frågar man mamma om välling så går det mycket fortare att få det än om man frågar pappa ;) Robin brukar alltid vara så trött så han brukar dra sig så länge det bara går och lite till innan han ens gör nåt försök att ta sig upp och då har Nikki tappat tålamodet för läängesen! Men idag, kors i taket, gick tillochmed Robin upp och kom ner till soffan. Den enda som fortfarande sov var lilla pricki-Noomi. Stackarn hade fått ännu mer koppor under natten :( Nikki hade vattkoppor en sväng förra året, tror jag, för hon fick bara typ 6 st men det är tydligen så himla olika hur många som "behövs" för att bli immun. Jag tror ju att hade hon inte varit immun så hade väl hon också fått typ nu. Noomi har ju inte träffat nån som inte Nikki träffat liksom. Men men vi får se.
Idag fick Nikki följa med sin pappa till jobbet. Hon blev så glad när hon fick följa med och åka bil :D Så när jag och Noomi blev oförväntat solo så gick vi morgonpromenad via nyhammarsstallet upp till mamma och åt frukost. Hur mysigt?! Idag ska min mamma och min mormor åka till Mallis en vecka men jag är faktiskt inte avis för jag tycker det är perfekt ute nu. Sådär höstigt och lite gråmörkt, perfekt för att tända massa ljus och mysa med te under en filt. Bästa mys-årstiden!

Efter att vi varit uppe hos mamma i typ tre timmar så gick vi hem och svidade om lite snabbt och åkte in till Haga och köpte sån där vattkoppsmousse till lillpluttan. Hon verkar ju som sagt inte lida av det men jag tänkte att det kunde vara skönt för henne att få lite svalka. Vi passade på att gå in på den där inrednings/blomaffären också och köpte lite waxkakor från yankee candle som det var rea på. Mamma hade köpt och tipsade om det samt bad mig köpa med några fler till henne också. Dom hade ju tyvärr inga aromabrännare kvar så jag får väl helt enkelt tyvärr kanske ta och nätshoppa nu igen. Fy så trååkigt ;) Haha! Robin kommer ju spy på mig snart men vafan han får ju skylla sig själv, det är ju han som har valt mig :))

Nyhammarn i morse

Uppe på kvarnvägen

Lite yankee-waxkakor

Ovido - Quiz & Flashcards