celielindh

Alla inlägg under maj 2013

Av Celie - 30 maj 2013 22:16

Idag har jag faktiskt lite ont i kroppen. Orsaken? Jo det var ju såhär att jag flög av i går när jag skulle rida barbacka igen ;( haha ja eller flög och flög, jag fick lov att slänga mig av! Det var när jag skulle hoppa upp som han drog iväg när jag var halvvägs uppe. Mina alternativ då var att antingen slänga mig av eller försöka sitta kvar och sedan kanske åka av i sargen eller nåt. Så jag valde det förstnämnda, det verkade vara det som var minst smärtsamt iallafall ;) Men det känns allt på dina ställen idag! Plus att min enda relativt långa nagel jag hade (vänster lillfinger) vek sig bakåt (!) så jag fick vika tillbaka den. DET gjorde ont :( Men men, smällar man får ta ibland ;/
Idag har jag Marinan och Nikki varit på bauhaus och äntligen köpt dynsetet till min egengjorda altansoffa :D Det är lila och passar skitbra! :D 1485:- well spent ;)
Imorrn måste jag in och försöka få bilen besiktigad då det är sista dagen för det imorrn innan det blir körförbud :/ Sååå himlaa trååkiiigt! Men det måste ju göras :) Hoppas hoppas hooppaaas den går igenom UA bara!

Lillplutt och Marina på BH ;)

Av Celie - 28 maj 2013 22:44

Var nyss ute på en kvällspromenad med Akilles och Nikki. Det var så himla skönt ute och faktiskt riktigt varmt (Y) Äntligen känns det som att sommaren är här! Fick även lite extra energi efter promenaden då jag målade klart sista lastpallen till bordet! Well done me!:D Nu sitter jag inne i soffan och tittar på "Bizarre Er" på TLC, sjuukt program men ganska intressant ;) TLC är btw min nya favvokanal. Det finns så mycket konstigt på den :D

Av Celie - 28 maj 2013 12:29

Idag har bi startat dagen med en långpromenad med Emilie, Kian och Charlie :D det bästa är ju att det faktiskt är fint väder!<3 Vi gick upp till hultasjön där hundarna fick bada, det tyckte dom va fantastiskt roligt! Det känns så bra i hjärtat när man ser att dom har så kul :) Efter det pushade vi oss ännu mer och gick upp till hjulåsen och tog den rundan också. Vi var så svettiga! Men fan så skönt det är när man är klar sen ;) Det slutade på hela 7 km och en jävla massa brända kalorier i uppförsbackarna ;) Snar ska jag till stallet och rida ut i det fina vädret! Fabulööst!:D

Av Celie - 27 maj 2013 22:11

Idag har jag faktiskt fått typ iallafall halva tummen ur och fyllt upp lite hål i gräsmattan med jord från högen som ligger kvar efter grävandet från altanen. Inte världens största bedrift men jag ska säga att i varenda spadtag jag tog så slog jag i en stenjävel som gjorde att det blev tvärstopp! Det kändes typ som i en tecknad film när nån slår i något hårt med något hårt så hela kroppen skakar/vibrerar! Haha! *mindpicture* Iallafall så var jag sjukt svettig efter det "passet". Men inte slutade jag där inte! Jag målade klart en till av lastpallarna som vi ska ha till uteplatsbordet också. Inte världens bedrift det heller men hallå man måste ju börja nånstans ;) Efter det kom Angelica så då fiskade vi med glass och te :B

Idag har jag ju också tränat hoppning för Eva och det gick verkligen asabra! Vi har lite flyt just ny verkar det som, jag och Zmart :)) Sånt tycks om! Imorrn tar vi det lite easy och rider ut tillsammans med Ebba och Pakt :)

En liten bild på mitt lilla målningsprojekt

Av Celie - 26 maj 2013 22:32

Japp jag gjordet! Idag red jag barbacka på Zmart för typ tredje gången nånsin och det gick jättebra. Jag måste erkänna att jag var lite nervös när jag skulle hoppa upp. Det var kanske 1år sen om inte mer när jag provade det senast. Han kanske hade blivit kittlig med tiden, inte vet jag. MEN så var inte fallet :D Det var lite ovant till en början men sen gick det bättre å bättre så jag kunde till och med galoppera (vilket jag absolut inte tänkt). Är iallafall sjukt nöjd med dagen och imorrn ska vi hoppträna igen. Det var två veckor sen sist så det ska bli jättekul!:D

Av Celie - 26 maj 2013 17:34

Har firat lite morsdag idag. Började med Robins mamma i mullhyttan. Där fick vi lite frukost/fika och så tittade vi på hästarna och hönsen. En av hönorna värper ägg så snart finns det kycklingar att åka och titta på :D Gulligull! Efter mullhyttan åkte vi till min mamma och fick lunch. Ska tillägga att jag faktiskt plockade varsin bukett med liljekonvaljer till min och Robins mamma plus att dom fick varsin ask med chokladhjärtan :)
När vi kom hem igen så tog Robin med sig Nikki och Akilles ut så jag fick lägga/sätta mig i soffan ett tag och ha lite eget morsdagsmys :)
Nu sitter jag och dividerar om jag ska rida idag eller inte.. Har ju lite dåligt samvete att inte Zmart har gått på tre dagar redan men han kollade ju faktiskt tänderna i fredags och blev därmed drogad så han dör ju faktiskt inte av att vila lite ;) Men jag tänkte att jag kanske ska ta några varv barbacka i ridhuset. Har ridit barbacka typ två gånger bara så det kanske kan vara bra för både honom och mig att öva lite? Ehheh vi får väl se hur det går :))

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards