celielindh

Alla inlägg den 9 september 2014

Av Celie - 9 september 2014 22:37

Ikväll var det ju dags för "tantgympan" igen. Ett medelpass och det kändes skitbra. Börjar känna mig stark tillochmed :D skönt när man får svetta ur sig lite och sen ta en dusch när man kommer hem (y) Jag känner mig alltid typ extra ren då :p Eftersom Robin jobbade sent ikväll (som vanligt! Börjar bli mer regel än undantag) så kom min storasyster ut och var barnvakt åt mina små. De hade jättekul och passade på att gå till lekparken. När jag kom hem slängde sig Nikki i soffan framför tvn och tvärslockna. Hon hann inte ens dricka upp sin välling :o haha! Hon hade haft det så roligt med sin moster! Noomi däremot hade typ sovit hela tiden :p

Nähepp nu har jag intagit både kvällste och kvällsmat så nu är det väl bara att pallra sig upp och sova. Kan ju hända att det blir nåt avsnitt New Girl också ;)

Lilla gumman var helt slut efter en kväll med moster :)

Råååsaa :D

Av Celie - 9 september 2014 12:41

Vaknade upp imorse till denna höstiga morgon. Drog upp persiennerna i sovrummet runt 9 och kollar ut och ser när dimman reser sig ur skogarna uppe i bergen. Tycker det ser så häftigt ut. Mother nature liksom, oslagbar!

Svårt att fånga på bild dock

Vi tog våran morgonpromenad förbi vallen och sen körde vi på lite mysfrukost när vi kom hem <3

Stolta storsyrran hjälper till att gunga lillasyster :*

Vet att hon gör nåt hon inte borde :p

Kladdarn!

Mina fina liljor jag fick igår :)

Av Celie - 9 september 2014 11:21

Vi hade jättemysigt igår em/kväll. Jag bestämde mig för att laga mat till Jossen och farmor så får vi bjuda hit de andra en annan dag :) Jag gjorde helstekt ryggbiff med kykftpotatis, morötter, haricot verts och hemgjord sås. Riktigt gott och jäkligt enkelt (y) Efter maten så fikade vi på lite te och kakor :) Dom var kvar ganska länge, tror klockan blev strax efter 20 när dom åkte. Jag är så glad att trots min farmors 82 snart 83 år så är hon väldigt pigg och kry. Det är så man typ får boka tid med henne nästan en vecka innan för hon har så fullt upp. Hon reser, spelar bridge, åker och dansar och ännu mer grejer. Haha hon är ju mer socialt aktiv än vad jag är ;) Men det är bra! Hon lever livet ordentligt helt enkelt :) Jag hoppas att jag också kommer att vara så pigg och kry (och vid liv) vid den åldern så att jag kanske med får uppleva och leka med mina barnbarnsbarn :) Nikki fick en jättegullig liten börs fylld med guldpengar som hon ska köpa glass för (tydligen;)) och jag fick en jättefin bukett med liljor. Det är verkligen som folk säger, det bli ett annat rum och en annan känsla när man har en bukett snittblommor på bordet. Personligen så tycker jag att det är att slänga pengar i sjön men när jag väl har fräscha blommor så tycker jag verkligen om det! Kanske får ta och investera i nån bukett då och då, det kan det ju faktiskt vara värt.
Mamma kom förbi en sväng också så Nikki fick en kanonkväll med lek med både mormor, morbror och gammelfarmor (y)
När alla åkt hem gick jag ut på kvällspromenad med Akilles. Även fast det var dimmigt och mörkt så var det skönt eftersom vi knappt varit ute nåt för att det typ hade regnat hela dan. Akilles är inget fan av regn kan jag säga, han vill inte gå ut. När jag kom hem igen så var Nikki fortfarande vaken. Iochförsig hade hon ju sovit tre timmar på dagen så det var väl förståeligt. Hon försvann upp på övervåningen med Akilles och när jag kom upp så hittade jag dom såhär

Haha mina mysisar.
Noomi sov redan sen ett tag tillbaka. Så jag städade iordning på nedervåningen och klippte Robin lite. Sen blev det lite dusch och en film på det. Robin hade valt film och han skulle ju absolut inte somna. Hah! Det slutade med att jag som från början inte var så intresserad av filmen satt som klistrad ända till slutet. Den var fan asbra! Handlade om två formel 1 förare på 70 talet som tävlade om vm- titeln 79 typ. Låter ju inte sådär jättebra men det var den. Rush hette den, kan jag rekommendera.

Nikkis nya fina börs <3

Ovido - Quiz & Flashcards