celielindh

Alla inlägg under november 2013

Av Celie - 11 november 2013 09:44

Helloo!

I helgen åkte vi upp till pappa hela familjen plus Alice och Johannes. Eftersom det faktiskt var farsdag igår så tyckte vi det var passande att åka allihop :) Jag och Alice åkte upp i fredags och Johannes och Robin i  lördags eftersom Robin hade tatueringstid på lördagen. han har börjat på en ryggtavla hos Emil Wingburen och det kommer bli skitbra! (Y) I fredags tog vi det lugnt och åt tacos när vi kom och sen satt vi uppe och pratade ganska länge faktiskt. På lördagen var det fest i bystugan i Österå så vi började med middag tillsammans med Birgitta och Oliver. Det blev älgstek med tillbehör och det var såå jävla gött! Lite senare kom Peter, Philip och Maja men dom blev inte därså jättelänge eftersom alla var tvugna att gå ner till själva festen. Jag; Casper och Nikki stannade hemma.

igår tog vi det ganska lugnt innan vi åkte hem. Vi beställde american take away och sen åkte vi typ. Det har varit en helt ok helg men det bästa med att vara borta är ju helt klart att komma hem ( förutom att man måste packa upp då vill säga ). Vi gick över en sväng till Robin och Marina och drack lite te och snackade lite skit. Det är så mysigt att man har kompisar som bor så nära som man bara kan gå över till och prata lite eller så utan att det ska vara så mycket planering bakom.


Och i fredags så var vi ju på det "riktiga" rutinultraljudet. Allt såg bra ut och vi tog reda på att det är en till liten tjej som kommer entra familjen :)<3 Barnmorskan sa dock att det är svårt att se om det är just tjejer eftersom snoppen kan vara svår att se men ser man en är det ju 100% att det är en pojk. Men hon var ganska säker på att det var en flicka och vi är jätteglada över det :D


  

Tokfian i favvolådan <3


   

Av Celie - 4 november 2013 16:12

Ja mycket är det sannerligen som hänt de senaste månaderna. Kan ju börja med att skriva att jag inte längre är hästägare :( Min älskade Zmart fick den 13 augusti somna in efter att han ramlat ner i trumman i hagen och skurit av stora böjsenan på höger bakben. Anledningen till olyckan var att idioterna till gårdsägare bara gått in i hagen, stängt av strömmen, lagt ner en del av staketet och fällt ett jävla träd när hästarna (Zmart & Pirran) fortfarande var i hagen!!  Utan varken min eller mammas vetskap eller godkännande. Gör man så? Det fattar ju vilken inkompetent jävel som helst att man inte fäller ett träd i en hage där det finns hästar. Då flyttar man dom först! Basic jävla common sense! Jag kan inte beskriva med ord saknaden och smärtan efter min fiina fina häst. Jag är så otroligt förbannad och besviken på agerandet av gårdsägarna både för själva agerandet under olyckan men även efteråt. Det går nog inte en dag utan att jag gråter för att jag tänker på det här och på hur mycket som fattas mig.


Men! Nu till en betydligt bättre nyhet! Vi ska få ytterligare tillökning i familjen! Yes, den 31 mars 2014 är det beräknat att det kommer en ny liten mini-Lindh till vår lilla familj

Den här graviditeten har varit lite spännande hittills eftersom vi inte haft någon aning om hur långt det varit gånget. Det var först efter att barnmorskorna "chansat" lite och vi skulle på KUB-test som vi fick reda på ordentlig tid. Vi åkte alltså in för att göra KUB-test i var vi trodde var v. 12 men det visade sig istället vara så långt som v.16+3 Så positivt överraskade blev vi så det gjorde inte så mycket att det inte gick att göra något KUB-test. :) Vi fick göra ett "för tidigt" rutinultraljud istället (så gott det gick) och sen nu på fredag ska vi tillbaka och göra det "riktiga" rutinultraljudet. Och ja vi kommer ta reda på vad det är ;) Jag skulle vilja hålla mig och vänta men när det är så att man kan ta reda på det så kan jag inte vänta! Så nu är jag alltså i v. 19+6 och jag ska försöka lägga upp lite veckobilder på kulan den här graviditeten. Tog typ inga bilder under graviditeten med Nikki så det skulle vara lite kul att dokumentera lite iallafall :)


Här kommer den för tidiga ul-bilden på vår nästa lilla bebis


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards