celielindh

Alla inlägg under april 2015

Av Celie - 12 april 2015 11:43

Det blev en härligt långpromenad upp storstenshöjdssvängen igår. Fantastiskt väder och riktigt varmt faktiskt! Hundarna var skapligt trötta sen och sov så gott i soffan ihop med Nikki. Ryggen gör fortfarande ont men jag inbillar mig att det känns bättre idag så jag hoppas det går över av sig självt snart. Idag ska vi faktiskt få börja att ställa in lite lådor i huset. Yey! Bara tre dagar kvar nu sen bor jag officiellt på Radhusvägen :D Idag blir det väl att ägna dagen åt ännu mera packning. Just nu är det tomten och alla grejer ute som grämer mig mest men vafan jag har ju faktiskt två veckor på mig att få bort allt så det ska ju inte vara några problem :p

Av Celie - 11 april 2015 11:39

Alltså jag tror jag har pajat min rygg! I slutet av mitt pass idag så hände nåt så hela ländryggen bara strejkar. Förmodligen så har det väl med det som jag har känt av tidigare i veckan att göra. Så jävla typiskt dock för det är ju nu bärandet börjar snart. Får väl försöka vila lite men jag vet ju hur det blir :p Dessutom så kom ju Shane igår och ska vara hos oss i två veckor eftersom Alice och Rickard drar till Thailand idag, så promenader är ju ett måste. Tänkte förut att jag skulle premiärgå upp till storstenshöjden och gå igenom skogen till Hultasjön och sen hem men vet inte om jag pallar det. Det går iochförsig rätt bra att gå, det är värre att böja sig ner. Verkar ju som det blir rätt bra väder så det vore ju skönt att komma ut. Sen blir det völ ännu mer packning idag också. Det är känns egentligen helt sjukt att vi ska flytta härifrån om bara några dagar och sen aldrig mer bo här. Kul såklart men lite sorgligt också, jag gillar ju det här lilla gula hörnet <3 Men det kommer ju bli så himla mycket bättre, smidigare och framförallt rymligare i vårat nya så det väger faktiskt upp. Det som känns värst är dock att lämna mitt kök för ett som är mycket sämre och fulare ;) haha! Men tanken är ju att vi ska bygga ut och bygga nytt så tids nog så kommer det bli det bästaste hemmet :)

Igår kom Soffi ut och hängde med oss på kvällen. Vi tog två promenader, lekte, drack te och åt god mat i form av pulled pork med sallad i pita. Riktigt mysigt hade vi det:) Hon kommer även ut och hjälper till efter jobbet på onsdag. Hon är himla bra hon, min Soffi :D Det spelar ingen roll hur lång tid det har gått mellan gångerna vi ses eller pratar det känns alltid som att vi sågs igår och vet precis vart vi har varandra även fast vi numera lever helt olika liv. Sann vänskap när den är som bäst helt enkelt! <3:)

Av Celie - 9 april 2015 21:41

Idag har jag packat och rensat leksaker. Alltså herregud vad leksaker vi har! Blev ändå lite mindre efter en välbehövlig rensning. Jag har även packat ner koppar, burkar och dylikt i köket. Nu är det ju mindre än en vecka kvar så att jag känner att skulle det vara så att jag råkat packa ner nåt viktigt så dör vi ju inte för det ska ju ändå upp om några dagar igen, så klarar oss gör vi garanterat :)
Igår var Fanny och Annelie förbi en sväng på kvällen. Fanny, som kom hem från London igår, hade med sig fina presenter till tjejerna och jag fick häst grejer (y) :) Jag passade på att ta en löprunda med Akilles också. Jag sprang bort vallen, över mossen och sen promenadstråket och hem. Vet inte hur långt det kan vara men jag hade ett bra tempo och det kändes bra. Har fortfarande lite knas i ländryggen/svanken. Känns liksom som att jag blir typ överansträngd eller nåt. Vet inge hur jag ska förklara riktigt.. Det känns mer när jag går eller rider lätt i traven. Hmm.. Hoppas det går över av sig självt, jag orkar inte ta mig iväg nånstans!
Nu på eftermiddagen var jag och mamma nere i stallet och mötte upp en förmodligen blivande hyresgäst. Det kändes jättebra så bara allt blir som det är tänkt nu så kommer det bli kanon (y) Efter det tog jag en tur med Morre i den varma eftermiddagssolen. Helt prefekt var det! Så jäkla härligt :) När jag kom hem sen så tog jag en långis med AK medans Robin grillade egna hamburgare till kvällsmat. Såå jävla gött! Nu är vi mätta och belåtna och ska ta oss varsin kopp te och kolla på Svenska Hollywood fruar. Noomi sover och Nikki ligger uppe i sängen och kollar Diego. Imorrn blir det förmiddagslek med familjen Delvenius i lekparken. Hoppas på lika bra väder som idag :D

Av Celie - 7 april 2015 13:12

Först och främst, ja det heter faktiskt Flatön. Jag har inte skrivit fel utan det är helt korrekt och konstigt. Vi åkte ner i torsdags morse och kom hem i söndagseftermiddag. Vi har haft kanonväder och ätit så vi storknat. Vi firade också Noomis ettårsdag i fredags. Min lilla tjej räknas nu inte som bebis längre, fast det känns ändå som att hon är en liten bebis iallafall ;) pluttan <3 Annars har vi tagit det väldigt lugnt större delen av helgen. Jag och Casper tog en härligt löprunda längs med havet och i skogen på fredagsmorgonen i solskenet. Fantastiskt! Det blev en runda på fa 5 km. Kändes skönt att vara åtminstone lite aktiv för att väga upp allt godis man tryckt i sig :p Robin blev lite förkyld och mådde riktigt dåligt nån dag men det var ju tur att det kom nu och inte nästa vecka när det är dags för flytt! Tänk att imorrn är det bara 1 vecka kvar. EN VECKA! Sjukt! Ska bli såå kul!

Tjejerna började med ett härligt påskbad är vi kom fram <3

På torsdagskvällen blev det vitlöksgratinerade havskräftor och fyfan vad gott det var! Och vilka kräftor!

Från morgonrundan med lillebror



Noomis födelsedagskalas bjöd på mycket, bland annat utklädning med fågeldans :D

Nikki fick en pruttmegafon och hummerdräkt (y)


Och så lilla födelsedagsbarnet <3




På söndagen gjorde jag mig till och fixade belgiska våfflor till frukost och självklart skulle det förevigas på bild av typ alla ;) Alice stod för dekorationen av denna! Fantastiskt gott är det ju!

Nikki passade på att sno ett chokladägg till frukost när ingen såg ;)



Så lite av helgen i en bildbomb! När vi kom hem i söndags hämtade jag Akilles som var nere hos Christer och så tog vi oss en löprunda. Sprang upp mot Hultasjön och sprang runt gamla elljusspåret. Har sett fram emot att snön skulle försvinna så man kan springa där så i söndags var det premiären där uppe. Gick riktigt bra faktiskt och jag kände mig stark. Fick ihop 8 km på 45 min och jag är så nöjd! Börjar få mersmak på det där med löpning igen. Kan tillochmed känna att det är både kul och avslappnande att få gå ut och springa. Herregud vad är det för fel på mig?! ;O Måste dock investera i ett par nya springskor med lite bounce i tror jag. Iallafall om jag ska fortsätta på det här viset annars kommer jag nog ha förstörda knän snart :/ Blev en kortis på 3 km igår morse med AK också och det känns i ländryggen/svanskotan lite. Vet inte om det bror på att jag är ovan eller nåt annat. Det har säkert med skorna att göra så skit också nu måste jag shoppa igen ;)) haha!
Förresten så fick jag ta en dust med Mr P i förra veckan. Han får ju för sig att han inte ska gå pt det hållet jag vill och då vill han gärna dumma sig och ställa sig på bakbenen samt spinna runt i en ring som en annan westernhäst och det är inte acceptabelt. Så istället för att låta honom "vinna" så fick jag prova min balans och tvinga ner honom på jorden helt enkelt. Själva grejen är den att inte bli rädd och det är inte det lättaste när man har ett 600kg djur under sig som planerar att göra allt för att få av en och få sin vilja igenom. Tillslut gav han sig iallafall och nu är han from som ett lamm och gör som jag säger. Förmodligen kommer han hålla på att testa mig med jämna/ojämna mellanrum men nu känns det som att jag ändå har lite koll på honom när han gör så och att jag kan hantera det och vinna över honom. Vi har iallafall haft underbara uteritter sen dess och jag hoppas han ger fan i att testa mig igen ;p Tog en tur i det fina kvällsvädret igår och ska även ge mig ut idag på eftermiddagen när mamma slutat jobbet så hon kan passa tjejerna en stund. Jag och Noomi var nere i stallet förut efter att vi lämnat Nikki på dagis och gjorde iordning till båda hästarna. Eller ja Noomi sov och jag grejade och sen tog vi en skön promenad innan vi gick hemåt och åt förmiddagsmål. Härliga dag! Snart är det dags för hämtning av Nikki och förmodligen lite lekparkshäng innan vi går hem. Ikväll är det Maria-pass på gympan igen och det ska bli skönt att komma ner på det. Har inte varit nere nåt på jättelänge känns det som men det är inte så jättelängesen egentligen. Hur som helst så ska det bli roligt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards