celielindh

Alla inlägg den 3 september 2014

Av Celie - 3 september 2014 22:12

Har varit lite seg idag faktiskt. Hämtade Nikki från dagis och tog promenadstråket hem. Hon var också lite trött så efter att vi käkat lite när vi kom hem så mös vi i soffan och kollade Dora. Noomi var dock pigg och glad igen så hon satt och tala lite med oss i soffan. Försökte mig på en powernap när Noomi jollrade vi vagnen och Nikki satt brevid mig men det gick sådär. Nikki tyckte det var roligare att bråka lite med sin mamma då istället. Haha! Hon skrattade så hon tjöt när jag kittlade henne tillbaka :D goa lilla busunge! Efter lite chill i soffan så gick vi ut på baksidan en liten stund. Det var så himla skönt ute! Nästan så sommaren kom tillbaka och solen värmde ordentligt. Det var tillochmed varmt i luften på kvällspromenaden jag tog strax efter 21.
Robin kom hem i tid i dag (kors i taket). Alltså jag tycker faktiskt synd om honom som måste jobba så mycket. Han missar massa med barnen plus att vi aldrig kan få in några ordentliga rutiner som t.ex kvällsmat och kvällspromenad ihop. Det skulle vara himla mysigt faktiskt!

Nu ikväll var jag iväg och färgade håret på Anne-Lie. Det var dags att gå mot mustigt höstbrunt istället för utväxt sommarblekt och det blev verkligen assnyggt! Hon passar så bra i mörkare varma färger. Hon blev jäkligt nöjd så det var kul!:D
Kom hem, åkte ner till stallet och satte på Pirran natt-täcke sen tog jag en lagom promenad med Akilles. Nu sitter jag och dricker te i soffan. Det har varit en bra dag även fast vi varit lite trötta. Nu laddar vi för morgondagen och imorrn kväll är det Hela Sverige bakar igen. Yey! Det är så mysigt och sitta och titta på! Man blir dock sjukt sötsugen så jag får väl köpa lite godis och ha bredvid i nödfall ;)

På promenaden hem ifrån dagis :)

Mitt försök till powernap :p

Lilla Noomi som blir 5 månader idag <3

Alltså man vill ju bara pussa på henne! Gosan<3

Nån som blev sugen på att bada ;)

Kvällsmys med Akilles och Men in Trees såklart (y)

Av Celie - 3 september 2014 12:55

Idag blev det en stressig morgon. Det berodde mest på att jag vaknade 04.50 inatt och Robin var inte hemma än. Jag pratade med honom sent på kvällen, typ vid halv tolv, och han sa att han kanske hade en timmes jobb kvar och sen skulle han åka hem. Jag tyckte det var onödigt att åka hem trött så jag tyckte han skulle sova kvar eftersom han ändå skulle jobba tidigt imorrn bitti men det tyckte inte han plus att han var tvungen att skjutsa hem Johannes till Örebro för att han skulle jobba där imorrn. Så då när jag vaknar 04.50 ser jag att jag fått en snapchat av Johannes som var en bild av honom hemma hos sig med texten " hemma 03.48" varpå jag får panik och undrar vart fan Robin är. Jag ringer och självklart så svarar han inte. Jag tänkte att nu jävlar har det hänt nåt, nu har han dött i en bilolycka! Jag verkligen kände hur hjärtslagen dunkade snabbare och hårdare. Så jag ringde Johannes som svarade sömndrucket och sa att Robin stannade och sov i Karlsdag iallafall. Alltså fan! Då kan man väl för i helvete skicka ett jävla sms eller nånting! Åh! Men det var iallafall en stor lättnad! Men jag menar ska det vara så svårt?! Jag har blivit så jäkla nojig att det ska hända oss nånting nu efter att vi fått barn. Asjobbigt är det. Han ringde iallafall upp nu på morgonen och då fick han sig en skopa av min irritation så nu hör han förhoppningsvis av sig i fortsättningen!
Detta resulterade i att jag var astrött imorse när klockan ringde 08.00 vi snoozade, trots att vi egentligen inte hann, till 20 över och då fick vi sätta fart eftersom Nikki skulle till dagis kl 9, Noomi hade tid på BVC kl 10 och Akilles var ju tvungen att gå en sväng också. Ajja vi blev sena till dagiset typ en kvart (var ju inget ovanigt), gick runt bruket med AK sen hem och packa iordning och dra iväg. Idag var det dags för andra sprutan för lilla snuttan. Hon var så glad innan och sen klev hon så ledsen. Ett sånt där gråt som man aldrig hör annars, ett typ smärtgråt och det gör så ont att se sitt lilla oskyldiga, försvarslösa barn så ledset :'( Men det är ju för en god sak plus att idag gick det över fortare än sist :) För övrigt så följer hon sin kurva perfekt (y) lilla fina Noomi <3

När vi kom hem var jag ashungrig då jag såklart inte hann äta innan vi åkte, så jag gjorde lite typ brunch. Gröpte ur en liten halv vattenmelon, stekte två ägg, gjorde yoghurt med keso, chiafrön och cacaonibs samt en stor kopp te. Hur gott var inte det då! Yum!

Lilla pluttan helt slut efter sprutan <3

Av Celie - 3 september 2014 00:42

Vi spenderade första halvan av dagen hemma hos min mamma. Jag tog med mig lunch så åt vi där sen fikade vi ute på altanen i solskenet. Det blev jättevarmt när solen var framme men när den gick i moln så blev det riktigt kyligt. Ännu ett bevis på att hösten snart är här :) Vi åkte hem igen vid typ två - halv tre och även fast Nikki hade sovit så var hon bra trött, så vi satte oss i soffan och mös till Dora. Senare på eftermiddagen kom Angelica förbi en sväng. Vi drack lite te och pratade bara. Det vanliga liksom :p När hon hade åkt då drog vi ut på långpromenad jag, tjejerna och Akilles. Robin jobbar sent idag för det är dags att byta ut sargen i arenan. That time a year again.. Så då fick jag hoppa över gympan idag och ta en promenad istället. Men det var faktiskt väldigt skönt. Båda barnen somnade för natten så jag kunde duscha och äta framför tvn i lugn och ro. Sam den lille godingen kom förbi med en hel korg med färska ägg också (y)

Jag beställde nya skor igår. Två par till mig, ett par till Robin och ett par till Nikki. Det var dags att fräscha upp höstskogarderoben lite. Nikki fick sina skor idag men våra kommer väl antagligen imorrn. Det är ju förbannat kul att nätshoppa! Har blivit lite väl mycket sånt på sistone :S Får nog ta och skärpa mig lite tror jag :p

Fika = te och fejksnickers på altanen hos mamma

Nikki och mormor kör lite gympa-övningar ihop :)

Långpromenad med två trötta och en pigg :)

Nikki var nöjd med nya pjucksen :D<3

Ovido - Quiz & Flashcards