celielindh

Alla inlägg den 11 september 2014

Av Celie - 11 september 2014 23:34

Det har varit full fart hela eftermiddagen/kvällen. Födelsedagsfikat var jättemysigt och "solbullarna" var uppskattade ;) Nikki fick nya fina presenter som hon tyckte var jätteroliga :)


Och idag är det ju torsdag vilket betyder mixpass och sen Hela Sverige Bakar! Kan nog vara en favoritdag för mig faktiskt. Det var som vanligt kul och asjobbigt på mixpasset. Körde samma vikter som förra gången och det kändes bra, tog inte helt ut mig så jag kanske ökar på lite grann nästa gång. Det är fantastiskt hur snabbt kroppen förbättrar sig, jag känner mig starkare för varje gång. Vissa övningar som känts svåra känns lättare och jag orkar mer för varje gång.
Efter träningen hann jag ta en snabb kvällsrunda med Akilles innan mamma och Pigge drog. Kom in, badade båda barnen och la dom, slängde i färg i håret på mig själv, plockade i och ur diskmaskinen, vek och hängde tvätt, slängde mig i duschen och tvättade ur färgen och så nu äntligen sitter jag i soffan och har precis ätit. Haha bättre sent än aldrig! ;) Så nu ska jag njuta av mitt te till Hela Sverige Bakar sen går jag upp och lägger mig hos mina tjejer och kollar lite New Girl. Robin jobbar hela natten för att hinna det som ska vara klart till imorrn. Tycker faktiskt riktigt synd om honom. Han jobbar heela tiden och får ta ansvar för allt för uppe. Det blir för mycket så nu är det dags att det får bli förändring där i Karlstad så han inte missar barnens uppväxt helt ;/ Måste säga att jag är så himla stolt över min Robin. Han är så duktig på det han gör och han kan fan fixa allt! Jag är så glad att vi har varandra och våra fina barn! Jag kan inte vara lyckligare

Av Celie - 11 september 2014 11:27

Alltså jag kan inte säga det nog men fan vad jag älskar hösten! Det blir bara mer och mer höstigt ute, alla varma färger börjar komma, solen skiner och det är sådär "krispigt" i luften. Finns ju inget bättre än en (relativt) tidig, halvkylig morgonpromenad och sen få komma in och äta frukost. Priceleesss!

En halvtrött Nikki sportade nya mössan idag :*


Båda barnen har just somnat in i förmiddagsluren, jag har satt en bulldeg på jäsning och nu njuter jag bara av lugnet och tystnaden. Johannes kommer hit och har med sig lunch sen strax efter 12. Så jävla gött för det blir Subway! Slapp man tänka på det sen. Ska testa en ny idag faktisk. Får bli kycklingteriyaki istället för skinka/kalkon som jag alltid tar. Har smakat av Johannes nån gång och ja, jag tror jag gillart. Nikki kommer nog gilla det också hoppas jag men hon brukar gilla när det har mycket smak så det är nog lugnt :)

Lite hästläsning är aldrig fel (y)

Ska baka "solbulle" hade jag tänkt. Blir fyra stora bullar med vaniljkräm i mitten och pärlsocker runt om. Tror det blir bra!:D Får se vad domen blir på födelsedagsfikat i em ;)

Ovido - Quiz & Flashcards