celielindh

Alla inlägg den 10 september 2014

Av Celie - 10 september 2014 23:25

Hämtade hem Nikki från dagis förut och såg då på tavlan att det går vattkoppor, löss och springmask(!) eeeuuww! Så dagis, see you NOT in a while! När vi gick hem tog vi en sväng runt brukets och upp till rogers park. Egentligen är jag så jäkla dum som tänker att: "åh nu ska jag vara en sån där duktig aktiv mamma som är i lekparken med min dotter :))" visst det är skitbra bara det att när hon varit på dagis så är hon skittrött! Hon orkar typ inte. Skitsamma, vi var inte där så länge. Gungade lite och åkte några åk i rutschkanan sen gick vi hem.


På väg hem från lekparken

Soffi och Hanna kom förbi med present till Nikki. Hon är så rolig för hon "parar" alltid ihop folk som brukar komma tillsammans. Som Soffi och Hanna till exempel. Säger man att Soffi ska komma då säger hon genast: Soffi och Hanna! Haha! Ingen Soffi utan Hanna ;) samma med farmor och Hasse, Sam och Natalie osv. Dom hade iallafall med sig en jättebra present som Nikki tyckte var jättekul. Det var två golfklubbor, 2 bollar och typ "mål" eller vad man ska säga. Kan säga att hon inte har släppt ena klubban sen hon fick den :p

Bästa presenten :)

Nu på kvällen hade jag bestämt med Emile, Hanna och Linda att vi skulle ut och gå en långpromenad. Först såg det ut som att jag fick ta med båda barnen eftersom Robin jobbade och mamma kunde inte men tillslut fick jag tag på Robins mamma som kom tillsammans med Fanny och passade mina små. Vi gick på en jäkla promenad alltså! Gick genom skogen till vad vi tror var Ingelsgård, kom ut vid Lögardammen, korsade vägen och banvallen till rödfyren, genom grusgropen, genom hyttan, runt bruket och sen hem till Emilie. Jag och Hanna fortsatte upp nygatan förbi Benga, ner trådvägen och sen upp linvägen hem till mig. Vi kände att vi ville nå milen innan vi slutade och det gjorde vi :D Var skönt att avsluta dagen på detta fantastiska sätt med härliga människor och mysig/halvjobbig pw! <3

Snodde den sista fining-bilden från Lindas insta :)


Nu ligger jag helt död i soffan efter att ha tryckt i mig lite kinamat. Dags för sängen känner jag. Yepp!

Satt så jävla fint toppat med lite New Girl på tvn (y) Mmm!

Av Celie - 10 september 2014 11:41

Idag blev det äntligen dagis för lilla Toonie, som hon längtat! Hon tycker verkligen det är kul att gå dit :D Vi gick promenadstråket dit och sen gick jag, Noomi och Akilles hem i solskenet. Noomi somnade i vagnen så hon fick stå ute och sova medan jag gjorde iordning lite frukost och satte mig i solen och åt. Så jäkla skönt att sitta ute och äta. I somras var det så varmt att man inte kunde sitta på framsidan alls utan att typ brinna upp så nu när det är lite kyligare i luften så är det riktigt skönt när solen värmer sådär lagom :) Får lite deja vu känsla från när Nikki var nyfödd. Då brukade vi först gå morgonpromenad sen sov hon typ tre timmar och då satt jag ute i solen med en kopp te och njöt
Dagen frukost. Smoothie på blåbärskvarg, frysta trädgårdsbär och vanlig naturell yoghurt, stekta ägg, banan och en kopp te.


Förra veckan så gjorde jag nyttiga powerbars med fikon, müsli, cacaonibs, russin och choklad men dom har än så länge bara legat på bakplåtspapper i kylen, så nu tänkte jag göra nåt åt det. Jag skär upp i små bitar och slår in i folie sen åker dom in i frysen. Lätt att ta fram när man vill ha och dom blir inte dåliga (y)

Blev lite svårt att slå in bars när en glad liten Noomi helst ville vara i famnen :)

Ovido - Quiz & Flashcards