celielindh

Direktlänk till inlägg 26 mars 2015

Hallå snön! Nej!

Av Celie - 26 mars 2015 12:57

Nej, nej och åter nej jag har inte beställt nån mer snö, hallå! Jag vet att det fortfarande är mars och vi har hela april att förvänta oss "aprilväder" men jag vill iallafall inte ha snö och kyla :(
Imorse började jag med en promenad själv med Akilles innan Robin drog till jobbet. Idag åker han upp till Falun och stannar där tills imorrn så ikväll hoppar jag över gympan och har myskväll med mina tjejer och så kommer Angelica och Smilla hit också. Tjejmys! Igår skrev vi kontrakt med Camilla angående vårat radhus. Känns så bra! Jag har fortfarande inte börjat packa än dock. Haha jag vet att jag skrev att jag skulle det men det blev såklart inte av :p Idag ska vi in till Willys och storhandla så då ska jag köpa med massa sopsäckar ( vilket det dessutom är bättre pris på den här veckan. Haha ett tecken kanske?? ;) ) så då ska åtminstone alla kläder och extra sängkläder åka ner. Eventuellt så kanske jag tar tag i att plocka ur vitrinskåpet i vardagsrummet också men som sagt bara eventuellt och kanske ;)
Igår var det ju våffeldagen också vilket resulterade i att båda mina syskon, min farmor, mamma och Pigge kom och åt våfflor. Riktigt kul att farmor följde med ut. Var längesen jag träffade henne faktiskt, tror nästan det var runt jul :O Helt plötslig så har det här året gått så fort. Känns som det fortfarande är typ slutet på januari. Sjukt.. Vi hade iallafall riktigt trevligt! Jag och Alice avslutade kvällen med en långpromenad men hundarna.
Vi har haft en riktigt lugn förmiddag, inte gjort just nånting. Eller ja jag har ringt till Telia och flyttat med bredbandet till dagen då vi flyttar och sen har jag adressändrat också, så lite nytta har jag gjort :) Annars så har jag mest legat i soffan, druckit te och kollat ny inredning till barnens rum och huset. Alltså det är ju såå jävla kuul! Finns så mycket som jag vill ha :B Tjejerna ligger just för tillfället och sover en stund och när dom vaknar blir det lite lunch och sen bär det av in till stan. Har suttit och planerat lite maträtter också så till lunch idag blir det Emilies fisk i ugn och sen ikväll blir det en tomatsoppa med pasta och ost som jag hittade på bästa bloggen Jennys matblogg. Receptet kommer här:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Celie - 8 juni 2015 12:41

Alltså jag börjar få sån träningsvärk från igår och så ska jag hålla i sista sommarcrossfitgympapasset ikväll. Hur ska det gå?! Haha! Tur att vi joggar dit som uppvärmning, brukar kännas bättre efter lite jogg:) Vi fick ihop en härlig mil uppe i berg...

Av Celie - 7 juni 2015 15:30

Ja gud nu har det väl gått nästan två månader sen sist jag skrev här :O ! Då var det ju bara dagar kvar till flytten över gatan. Nu har vi alltså bott här i nästan två månader och vi trivs jättebra! Känns som att vi bott här mycket längre. Just nu ha...

Av Celie - 12 april 2015 11:43

Det blev en härligt långpromenad upp storstenshöjdssvängen igår. Fantastiskt väder och riktigt varmt faktiskt! Hundarna var skapligt trötta sen och sov så gott i soffan ihop med Nikki. Ryggen gör fortfarande ont men jag inbillar mig att det känns bät...

Av Celie - 11 april 2015 11:39


Alltså jag tror jag har pajat min rygg! I slutet av mitt pass idag så hände nåt så hela ländryggen bara strejkar. Förmodligen så har det väl med det som jag har känt av tidigare i veckan att göra. Så jävla typiskt dock för det är ju nu bärandet börja...

Av Celie - 9 april 2015 21:41

Idag har jag packat och rensat leksaker. Alltså herregud vad leksaker vi har! Blev ändå lite mindre efter en välbehövlig rensning. Jag har även packat ner koppar, burkar och dylikt i köket. Nu är det ju mindre än en vecka kvar så att jag känner att s...

Ovido - Quiz & Flashcards