celielindh

Alla inlägg den 5 september 2014

Av Celie - 5 september 2014 22:30

Yogan var fantastisk! Det är verkligen så jag. Man ska andas lugnt hela tiden och det gör att man inte tänker på nåt annat än just det. Sen att det är svårt att hålla ordning på alla kroppsdelar i alla olika och jobbiga ställningar är en annan sak;) Men man känner verkligen hur man blir smidigare och starkare i hela kroppen. Så båda tummarna upp för yoga! (Y)(Y)

Efter yogan hämtade jag upp mina tjejer hos mamma. Båda två var jättetrötta så det blev hem och byte av blöjor samt på med pyjamaser. Noomi somnade direkt i vagnen, Nikki åt lite välling i soffan medan jag gjorde iordning fläskfilégryta som fick stå och puttra sen när vi gick ut på kvällspromenad. Nikki somnade också rätt fort när vagnen börjat rulla. Jag gick ner till Konsum och köpte godis för det är fan fredag och jag äälskar godiis!<3 haha! Ligger just nu i soffan och kollar på en jättefin och jättetjejig film. Jag brukar inte vara så mycket för filmer utan mer för serier men idag passade det med en riktig chickflick. Ska göra mig en kopp te också så är min kväll fulländad ;)

Snutt vaknade till och åt lite sen somnade hon om så gott i soffan <3

Av Celie - 5 september 2014 15:14

Fredag redan! Helt sjukt! Tyckte jag nyss skrev det att jag inte hade nåt emot måndagar. Ajja fort går det :)
Idag var det dagis för Nikki igen. Gick upp i tid idag faktiskt så vi hann gå promenadstråket innan lämning utan stress ;) Lämnade av Nikki hade ett snabbt samtal innan jag var tvungen att skynda hem för att relacom skulle komma och byta ut elmätaren. Eftersom dom inte kom sist så fick dom tid för det idag istället.
Jag och Noomi har inte gjort mycket idag. Typ ätit frukost, kollar på tv, chillar i bumbon, ätit lunch och sen tog vi vallenrundan och Konsum innan vi hämtade Nikki kl 14.

Idag är det äntligen dags för yoga igen! Riktigt kul ska det bli! Kl 17 börjar det i Lanna så barnen får vara hos mamma och Pigge sålänge eftersom Robin fortfarande jobbar (och kommer jobba till in på natten idag:( ) Vi har nyss ätit lite mellanmål här så nu sover Noomi och Nikki grejar med diverse grejer. Ena stunden är hon ute och andra inne i köket. Jag pimplar vatten och försöker få in det som vana att dricka iallafall 1,5 l/dag. Vatten är ju egentligen det bästa för kroppen vi har och som dessutom är gratis. Att det ska vara så jäkla svårt att komma ihåg det bara!

Morgonpromenaden i solsken vid spegelblankt vatten <3

Pastasallad med mangoraja och salladsost till lunch (y)

Noomi gymmar lite ?

Trixarnissa har sönder morsans lyktor (y) ;)

Uppladdning innan yogan. Pepp!

Ovido - Quiz & Flashcards