celielindh

Alla inlägg under mars 2015

Av Celie - 30 mars 2015 11:45

Alltså det här med att flyttpacka, vad är felet på mig?! Finns sååååååå mycket som jag skulle kunna sätta igång med men nä jag blir så förvirrad av var jag ska börja så då skiter jag i set istället :p kommer få panikpacka sen. Men det kanske är bra, jag funkar bäst under stress. Hoppas jag... ;) Idag har det varit lämning på dagis och sen stallfix. Mamma ringde imorse och berättade att hon var hemma idag för hon har fått så himla ont i ryggen vilket då också betydde att jag fick fixa iordning till båda hästarna idag. Efter det blev det hem och frukost och nu istället för att göra nåt vettigt så sitter jag i soffan med paddan, en kopp te och Desperate Housewives på tv (y) Haha jag är så dålig! Kanske kanske att jag tar tag i att sortera lådan under spisen och skåpet där vi har massa, vad jag tror är, viktiga papper. Finns nog en hel del att slänga där. Men som sagt bara kanske kanske :))

Heela familjen i sängen igårkväll <3

Av Celie - 26 mars 2015 12:57

Nej, nej och åter nej jag har inte beställt nån mer snö, hallå! Jag vet att det fortfarande är mars och vi har hela april att förvänta oss "aprilväder" men jag vill iallafall inte ha snö och kyla :(
Imorse började jag med en promenad själv med Akilles innan Robin drog till jobbet. Idag åker han upp till Falun och stannar där tills imorrn så ikväll hoppar jag över gympan och har myskväll med mina tjejer och så kommer Angelica och Smilla hit också. Tjejmys! Igår skrev vi kontrakt med Camilla angående vårat radhus. Känns så bra! Jag har fortfarande inte börjat packa än dock. Haha jag vet att jag skrev att jag skulle det men det blev såklart inte av :p Idag ska vi in till Willys och storhandla så då ska jag köpa med massa sopsäckar ( vilket det dessutom är bättre pris på den här veckan. Haha ett tecken kanske?? ;) ) så då ska åtminstone alla kläder och extra sängkläder åka ner. Eventuellt så kanske jag tar tag i att plocka ur vitrinskåpet i vardagsrummet också men som sagt bara eventuellt och kanske ;)
Igår var det ju våffeldagen också vilket resulterade i att båda mina syskon, min farmor, mamma och Pigge kom och åt våfflor. Riktigt kul att farmor följde med ut. Var längesen jag träffade henne faktiskt, tror nästan det var runt jul :O Helt plötslig så har det här året gått så fort. Känns som det fortfarande är typ slutet på januari. Sjukt.. Vi hade iallafall riktigt trevligt! Jag och Alice avslutade kvällen med en långpromenad men hundarna.
Vi har haft en riktigt lugn förmiddag, inte gjort just nånting. Eller ja jag har ringt till Telia och flyttat med bredbandet till dagen då vi flyttar och sen har jag adressändrat också, så lite nytta har jag gjort :) Annars så har jag mest legat i soffan, druckit te och kollat ny inredning till barnens rum och huset. Alltså det är ju såå jävla kuul! Finns så mycket som jag vill ha :B Tjejerna ligger just för tillfället och sover en stund och när dom vaknar blir det lite lunch och sen bär det av in till stan. Har suttit och planerat lite maträtter också så till lunch idag blir det Emilies fisk i ugn och sen ikväll blir det en tomatsoppa med pasta och ost som jag hittade på bästa bloggen Jennys matblogg. Receptet kommer här:

Av Celie - 24 mars 2015 17:47

Igår tog hon sina första steg utan hjälp nere hos Joanna. Idag har hon också knallat lite själv. 6 steg! Hon är väldigt feg och tar det säkra före det osäkra och det tycker jag är jättebra (y) Min lilla tjej som inte är så liten längre. Eller jo det är klart hon är liten men nu räknas hon ju inte som bebis längre. Ett helt år blir hon nästa fredag. Det har gått såå himla fort! Idag var vi inne på ettårskontroll och spruta också. Hon är 73 cm och väger ynka 8,5kg men följer sin kurva jättefint :) Sprutan var såklart hemsk och gjorde ont men gick över snabbt. Efter BVC åkte vi hem till Angelica och fikade innan det var dags att åka hem och lämna bilen till faster Fanny som skulle köra häst. Jag passade på att köpa ,ed mig subway till lunch som jag tog med mig hem och åt i solen innan vi gick och hämtade Nikki. Efter hämtning blev det två timmar i lekparken tillsammans med Ida, Alfons och Billy. Det var ju ett måste i detta fantastiska vårväder! Men i sann Närkeanda så har jag fått höra att det ska bli skit imorrn igen :p haha men då var det ju tur att vi fick vara ute ordentligt idag då ;)

Hittade Angelicas pås-låda och tyckte de passade bättre på golvet ;p

Av Celie - 23 mars 2015 15:43

Veckan har börjat! Startade med dagislämning som gick galant, vidare till stallet och gjorde iordning där, sen hem för frukost och vidare ner till Joanna för fika ihop med Emilie, Maja och Lova. Helt klart en superhärlig start på veckan! Gick direkt från Joanna och hämtade Nikki sen vid 14 och efter det hem och tog ut Akilles en sväng. Alltså idag har vi verkligen inget skönt väder direkt. Usch, det blåser fan riktigt kalla jävlar ute. Vi har det så mycket bättre inomhus nerbäddade i soffan med glass och tidningar :)
Ikväll har vi ingenting planerat så då kanske man ska ta och börja med att packa och rensa förrådet/garderoben där uppe. Fick tips av Emilie, som har googlat, på hur man flyttarna smidigaste sättet. Så har man övervåning så ska man börjat uppe och arbeta sig neråt samt mörka kartongerna med vilket rum de tillhör och inte vad det är för saker i. Låter som kanontips! Kommer jag definitivt ta åt mig. Bara det att det är så förbannat tråkigt och jobbigt att flytta och man inser hur mycket skit man faktiskt har :p Det är ju tur att jag flyttar till större och att det finns källare med världens största utrymmen så jag, om det krisar, kan slänga över allt skit som egentligen borde slängas. Haha! Nu ska man väl inte tänka så kanske men det känns skönt att ha en sån "livlina" ;)

Av Celie - 22 mars 2015 23:03

Om vi börjar med fredagen. Bankmöte, handling, utgång. Bankmötet gick kanon, handlingen var snabb och utgången var lyckad :D Jag var inne hos Soffi till 19 och inte 18 som det först var tänkt, såklart. Haha tidsoptimisten (y) Vi hade som väntat askul hemma hos Soffi. Det var bara jag, Hanna och Soffi där och vi körde en förfest like old times. Allsång och superdans, precis som det ska vara! Självklart var det kul självaste festen sen också. Vi träffade massa gamla kompisar från vasatiden, fantastiskt kul! Det som var ett minus dock var att de spelade världens sämsta musik hela kvällen. När jag går ut så vill jag dansa och det gick fan nästan inte till det där. Haha jag är inte bitter men vafan musiken är viktig ;)

Det var fredagen lite kort. Igår var det ju upp tidigt och hålla första lördagspasset nere i hallen. Jag kom hem runt halv tre på natten så lite seg var jag men kl sju så gick jag upp och började förbereda framförallt mig själv. Var tvungen att få i mig nåt kände jag så det fick bli en shake där runt sjutiden. Passet gick jättebra och det var 23 pers som pallrat sig ner så tidigt för att köra. Såå kul! Hoppas att de hänger på även nästa lördag också (y)
Senare på dagen sen så fick vi gå över och kolla lite i nya huset. Nikki fick följa med och hon tyckte det var jättespännande. Hon kollade in sitt nya rum och sprang runt som en galning och talade med dom som var där. Åh jag bara känner redan hur bra vi kommer trivas! Haha det är konstigt hur snabbt man kan ändra sin bild av hur framtiden kommer se ut. Jag som aldrig skulle sätta mig i ett hus mitt i ett bostadsområde med grannar överallt. Nu har jag gjort en helomvändning och känner mig såå nöjd över mitt val att stanna här "mitt i smeten" :D Och snart är det dags. Vi har inte börjat packa ett endaste dugg såklart men idag så har faktiskt Robin och Johannes varit till tippen med massa skit från gården och även den trasiga torktumlaren som stått och tagit plats i badrummet. Känns bra att det händer nånting iallafall, även fast det inte ens är en bråkdel av vad som ska göras :p
Idag har det varit ganska lugnt annars. Angelica kom och höll mig och barnen sällskap medan Johannes och Robin grejade. Vi placerade oss i soffan och kollade inspiration till huset på Pinterest och sen när barnen sov middag så kollade vi nyaste avsnittet av Hart of Dixie. På kvällen så var det ju träning för både mig och Robin så mamma och Pigge kom och var barnvakt. Även Alice och Rickard kom förbi också. Det var ju zumba idag och sen direkt efter så höll jag ett corepass. Känner mig sådär skönt trött i kroppen men ändå ganska pigg i huvet. Jag har nyss sett ett avsnitt Cougar Town och ska snart se ett till och sen, beroende på om jag fortfarande är pigg, så blir det Heartland och kanske greys. Haha alltså serier i mitt hjärta! Lite te och godis på det också. Bästa söndag!

Pluttan somnade så skönt i soffan förut <3

Måste bara säga att jag känner mig såhäääär glad på livet just nu;D

Av Celie - 20 mars 2015 08:55

Vi laddar för en fullspäckad dag med lite frukost och degning. Idag ska vi ner till stallet och göra iordning till båda hästarna nu på förmiddagen. Vi tar med oss faster Fanny också så går det lite snabbare :) Sen på eftermiddagen är det bankmöte, efter det snabbt hem och göra iordning mig själv för utgång och sen in till Soffi och Hanna till kl 18. Behöver klämma in handling också, antingen före eller efter bankmötet. Får bli en snabbhandling idag känner jag. Det är ändå mest blöjor som börjar bli lite akut och det går ju snabbt :)

Av Celie - 19 mars 2015 23:26

Dagarna rullar minsann på. Idag har Fanny och Angelica varit hör på dan och ätit pannkakor och sen stte jag i löshår på Fanny. Vanliga vardagssysslor som promenader med Akilles, lite tvätt, plock och matlagning har gjort också. Nu på kvällen hoppade jag in för Carin och körde mitt pass på gympan. Som en repedition inför lördag då jag håller samma pass mellan kl 9 och 10. Så alla träningssugna, pallra er upp och kom ner i och kör en timme! Kom igen, det blir kul ;) Och sen är det ju så skönt när man är klar :p

Sitter och kollar, eller ja Robin kollar och jag halvkollar, på tjej-UFC och dricker te. Kollar mig omkring och kommer på att jag faktiskt ska flytta ifrån det här stället. Vårat lilla mysiga gula radhus. Jag har verkligen trivts så himla bra här. På ett sätt tycker man att det är synd att det inte är större och vi kan bo kvar men på ett annat sätt så är ju det här kapitlet avslutat nu och det är dags att göra nåt annat. Det hör ju till liksom. Nu ska vi göra ett eget hem av vårat fina hus vi köpt och när vi är klara med det sen så får vi se vart det bär av då. Kanske lite längre bort än några meter förhoppningsvis ;) haha! Alltså det är typ tre meter från tomtgränserna nu. Nästan så vi borde ha nåt rekord i kortast flytt ;p Skönt, vi behöver ju inte ens släpkärra när dagen D är här ;)

Av Celie - 18 mars 2015 22:58

...nu igen. Det har minsann hänt grejer de senaste dagarna. Vi har nämligen gått och köpt oss ett hus! Ja det är sant! Helt sjukt! Vi skrev på kontraktet idag och den 15/4 flyttar vi tvärs över gatan. Haha kan ju typ bara slänga allt över staketet, smidigt! Själva grejen är den att vi inge ens var intresserade av det huset från början utan det är väl mest Pigges förtjänst att vi ens började tänka i dom banorna. Det var i lördags som han tog upp det och jag avfärdade det förslaget helt eftersom jag inte "ser mig" bo sådär om jag ska ha hus. Men sen kollade vi bilder och började tänka framåt och se möjligheter. Så vi gick på visningen i söndags, budade, vann budgivningen efter ett nervigt dygn och så idag så skrev vi kontrakt. Haha det har minsann gått snabbt. Det ska även tilläggas att inom loppet av dessa dagar så har vi även sålt vårat radhus och Camilla bli den lyckliga ägaren här istället. Alltså såå jävla sjukt vilket flyt det blev. Att allt bara kunde klaffa så perfekt händer ju inte egentligen! Men ibland ska man väl ha lite tur också! Och ingen är gladare än vi :D

Annars då? Utöver detta så rullar livet på. Barnen leker och härjar och vi älskar att våren är kommen och solen visar sig allt mer. Nu snackas det ju, självklart, om ett bakslag och att vintern är på väg igen men man ska inte tro allt man hör. Jag hoppas verkligen inte att det är så men blir det så blir det, inget man kan göra åt :)
Träningsmässigt så har jag gjort framsteg. I helgen sprang jag en hel mil nonstop. Alltså en hel jävla MIL! Det trodde jag ju aldrig skulle hända i världshistorien! Det gick tillochmed relativt lätt så det mörks att man faktiskt håller igång ändå och förstärker kroppen hela tiden. Så jäkla kul! Nu blir det till att inreda ett gym i källaren i nya huset ;)

Glass och gröt-paus i solen utanför Willys efter inhandling av ingredienser till "chipslåda" som vi bjöd familjen Rodhe/Englund på i fredags. Mysig dag och mycket trevlig kväll (y) :)

Ovido - Quiz & Flashcards