celielindh

Alla inlägg den 25 september 2014

Av Celie - 25 september 2014 22:09

Nä idag vann latmasken i mig så jag struntade i mixpasset. Min syster, min bror och min mamma har varit här ikväll och umgåtts så jag kände inte för att stressa iväg och träna. Men vafan ibland är det så, man har ingen lust. Jag och Alice tog en promenad med hundarna istället. Får tagga till nästa pass istället och så självklar yoga imorrn. Min nya matta kom för övrigt i måndags så det ska bli roligt att få ha en ordentlig matta för en gångs skull ;)

Igor kom även fining-ryggsäckarna plus ett par nappar som jag beställde till mina brudar. Nikki fick Apple of my eye och Noomi fick Petit Royal. Nikki har ju både åkpåse och haklapp i det mönstret och så ska Noomi få en rosa Cotton Candy åkpåse och även den vintermössan. Har varit helt såld på Elodie Details redan innan Nikki föddes. Dom har så mycket fint! Har mycket smått och gott från det märket och är riktigt nöjd!

Fina små ryggsäckarna och favoritnapparna (y)

Cotton Candy till Noomi

Och den här mössan till :)

Den här har Nikki och jag funderar på denna mössan till henne också men tänkte faktiskt åka till köp barnvagn i Karlstad och prova så den passar för storlekarna är 6-12 månader eller 1-2 år så vi får se om den passar :) Så en shoppingtripp till Karlstad blir det nog bästa vecka då! Så jävla kul att shoppa barngrejer :D




Idag har jag och Nikki haft egentid bara hon och jag på Hagabadet. Noomi fick vara hos sin farmor under tiden. Nikki tyckte det var så kul! Vi bestämde i igår att vi skulle åka och bada och det är det ända hon pratat om sen dess. Hon skulle ju få åka och simma! Det var så himla mysigt att få vara helt själv med min stora tjej idag! Det behövde vi. Hon är inne i nån trotsfas nu och är inte riktigt alltid tillfreds med tillvaron om man säger så och att lillasyster får mycket uppmärksamhet gör ju inte saken bättre. Men idag hade vi det så mysigt! Ska försöka få till mer "mamma-nikki-tid" där vi gör nåt kul bara vi två lite oftare <3

En förväntansfull badsugen tjej i omklädningsrummet :)



Idag har jag även konstaterat att lilla Noomi har fått vattkoppor. Lilla pluttan! Det började ned en liten prick i pannan i förrgår men nu är hela magen prickig och det ploppar upp lite nya lite här och var. Hon verkar dock inte lida utav det så det är ju skönt. Hon har varit lite trött bara så hon har sovit ganska mycket idag. Mammas lilla prickikorv <3

Bilder från den snabba skogspromenaden hos tjejernas farmor igår :)

Ovido - Quiz & Flashcards