celielindh

Direktlänk till inlägg 18 mars 2015

Nu var det ett tag sen...

Av Celie - 18 mars 2015 22:58

...nu igen. Det har minsann hänt grejer de senaste dagarna. Vi har nämligen gått och köpt oss ett hus! Ja det är sant! Helt sjukt! Vi skrev på kontraktet idag och den 15/4 flyttar vi tvärs över gatan. Haha kan ju typ bara slänga allt över staketet, smidigt! Själva grejen är den att vi inge ens var intresserade av det huset från början utan det är väl mest Pigges förtjänst att vi ens började tänka i dom banorna. Det var i lördags som han tog upp det och jag avfärdade det förslaget helt eftersom jag inte "ser mig" bo sådär om jag ska ha hus. Men sen kollade vi bilder och började tänka framåt och se möjligheter. Så vi gick på visningen i söndags, budade, vann budgivningen efter ett nervigt dygn och så idag så skrev vi kontrakt. Haha det har minsann gått snabbt. Det ska även tilläggas att inom loppet av dessa dagar så har vi även sålt vårat radhus och Camilla bli den lyckliga ägaren här istället. Alltså såå jävla sjukt vilket flyt det blev. Att allt bara kunde klaffa så perfekt händer ju inte egentligen! Men ibland ska man väl ha lite tur också! Och ingen är gladare än vi :D

Annars då? Utöver detta så rullar livet på. Barnen leker och härjar och vi älskar att våren är kommen och solen visar sig allt mer. Nu snackas det ju, självklart, om ett bakslag och att vintern är på väg igen men man ska inte tro allt man hör. Jag hoppas verkligen inte att det är så men blir det så blir det, inget man kan göra åt :)
Träningsmässigt så har jag gjort framsteg. I helgen sprang jag en hel mil nonstop. Alltså en hel jävla MIL! Det trodde jag ju aldrig skulle hända i världshistorien! Det gick tillochmed relativt lätt så det mörks att man faktiskt håller igång ändå och förstärker kroppen hela tiden. Så jäkla kul! Nu blir det till att inreda ett gym i källaren i nya huset ;)

Glass och gröt-paus i solen utanför Willys efter inhandling av ingredienser till "chipslåda" som vi bjöd familjen Rodhe/Englund på i fredags. Mysig dag och mycket trevlig kväll (y) :)

 
 
Pillan

Pillan

19 mars 2015 08:53

Fin blogg, och grattis till husköpet :D

Mvh Pillan

http://www.pillllans.bloggplatsen.se

Celie

20 mars 2015 08:36

Men tack, vad gulligt! :D
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Celie - 8 juni 2015 12:41

Alltså jag börjar få sån träningsvärk från igår och så ska jag hålla i sista sommarcrossfitgympapasset ikväll. Hur ska det gå?! Haha! Tur att vi joggar dit som uppvärmning, brukar kännas bättre efter lite jogg:) Vi fick ihop en härlig mil uppe i berg...

Av Celie - 7 juni 2015 15:30

Ja gud nu har det väl gått nästan två månader sen sist jag skrev här :O ! Då var det ju bara dagar kvar till flytten över gatan. Nu har vi alltså bott här i nästan två månader och vi trivs jättebra! Känns som att vi bott här mycket längre. Just nu ha...

Av Celie - 12 april 2015 11:43

Det blev en härligt långpromenad upp storstenshöjdssvängen igår. Fantastiskt väder och riktigt varmt faktiskt! Hundarna var skapligt trötta sen och sov så gott i soffan ihop med Nikki. Ryggen gör fortfarande ont men jag inbillar mig att det känns bät...

Av Celie - 11 april 2015 11:39


Alltså jag tror jag har pajat min rygg! I slutet av mitt pass idag så hände nåt så hela ländryggen bara strejkar. Förmodligen så har det väl med det som jag har känt av tidigare i veckan att göra. Så jävla typiskt dock för det är ju nu bärandet börja...

Av Celie - 9 april 2015 21:41

Idag har jag packat och rensat leksaker. Alltså herregud vad leksaker vi har! Blev ändå lite mindre efter en välbehövlig rensning. Jag har även packat ner koppar, burkar och dylikt i köket. Nu är det ju mindre än en vecka kvar så att jag känner att s...

Ovido - Quiz & Flashcards