celielindh

Alla inlägg under oktober 2014

Av Celie - 1 oktober 2014 22:45

Ikväll var det då föräldramöte på dagis. Började först gemensamt med alla avdelningar uppe på regnbågen. Vad kan det ha tagit där, 5 min kanske och sen gick vi som har våra barn på månen ner dit. När vi kom dit så överraskade dom med att barnen hade varit med och bakat blåbärspaj med vaniljsås till. Hur gulliga är dom då?! Personalen alltså som inkluderar så små barn i bakandet :) Självklart är barnen gulliga också såklart! Jag är så jäkla glad att vi har Nikki nere på månen. Jag har aldrig känt mig otrygg där. Det känns så familjärt. Som att dom faktiskt tycker riktigt mycket om henne. Det är så jag tycker det ska kännas när man lämnar det finaste och bästa man har. Jag vet ju att hon tycker det är himla roligt att vara på dagis och hon ser alltid fram emot att gå dit. När man hör andra föräldrar som berättar om hur dom tagit med sig barnen hem igen för att fröknarna inte ens hälsat på dom när dom kommit är ju skrämmande. Det var ju dock när några fick ha sina barn i Karlslund en stund när det inte fanns platser här ute. Rent jävla hemskt! Jag kommer ihåg från när jag var liten att jag verkligen hatade dagis och tyckte det var hemskt att vara där en period, och iochmed att jag kommer ihåg det fortfarande så vet jag att det sätter sina spår. Det vill jag inte att mins barn ska behöva gå igenom. Jag hoppas verkligen att Noomi kommer in där till nästa höst också! Håller alla tummar jag har och några fler om jag skulle kunna! :)) Så all cred till de fina bästa pedagogerna på Månen <3



Efter mötet så kom Angelica förbi på kvälls-te i mina nya fina fina fiina muggar. Dom var klart godkända som mys-muggar!(y)

Haha så jävla arrangerad bild! "It's all about the picture, my friend"



Nu äre bedtime som gäller och det är bäddat med bästa bäddseten! Älskar ugglorna också <3

Av Celie - 1 oktober 2014 13:03

Välkomna till familjen mina nya kära vänner! Vi kommer ha såå mysigt ihop :D

Av Celie - 1 oktober 2014 10:57

Idag unnade jag mig en riktig jävla gofrukost. Efter lämning på dagis och stallgöra så åkte jag och Noomi ner till Konsum och köpte färsk ciabatta, salami och choklad. När jag kom hem gjorde jag varm choklad med skummad mjölk av chokladen och ciabatta med smör och salami. Inte nyttigt någonstans men fan så gött! Sjukt nöjd över mitt fantastiskt goda initiativ iallafall :))

Höstmorgon <3

Ovido - Quiz & Flashcards