celielindh

Alla inlägg den 17 oktober 2014

Av Celie - 17 oktober 2014 22:00

Vi åkte in till jobbet förut och fick så jävla god fika. Det var typ brownies med dulce de leche emellan och spritsas grädde på toppen. Det såg ut som en liten cupcake liksom. HUR gott som helst! Klart godkänt av oss iallafall ;) Nikki for runt där inne som en virvelvind, såklart. Hon är mer vild än tam den ungen :) Sprang och flyttade runt på stolar, soptunnor och snodde smågrejer ur hyllor och skåp. Hon var överallt och alla bara flinar och tittar på när jag springer efter som en galning med Noomi på höften :p Behöver jag säga att vi inte stannade så länge? Haha! Efter jobbvisiten hämtade vi upp Vadper och åkte hem och åt ett lätt mellanmål.

Nikki i sitt esse på jobbet



När Ginna kom hem började vi med tacos. Vi skulle ju egentligen ha ätit det igår men då var det ingen som varken orkade eller var speciellt hungrig, så det fick bli idag istället. En riktig Svensson-tacofredag!


Efter maten kollade vi på lite bilder från i somras när vi va nere på västkusten. Vad himla fint det är där nere alltså!

Nikki, som inte sovit mer än kanske 10 min idag på dan, somnade nu för bara en liten stund sen. Hon var så trött men skulle minsann inte sova. Tillslut fick jag in henne i sängen och mycket riktigt efter några om och men så somnade hon som en stock. Noomi somnade redan innan vi åt. Hon har inte heller kommit riktigt till ro och kunnat sova ordentligt idag på dan som hon brukar. Jag märker så himla tydligt på barnen att de känner att vi inte är hemma. Det blir som sagt så mycket svårare för dom att slappna av och sova gott. Mina små godingar <3 Imorrn ska vi iallafall åka hem och även fast vi inte varit borta ett dugg länge så ska det bli skönt. Hemma är ändå alltid hemma och det är där vi trivs bäst <3

Nu tänkte jag passa på att läsa lite i soffan innan jag däckar ihop för natten. Pappa prenumererar på Allt om Mat så jag hittade nyaste numret som dessutom handlar om julbak. Jag älskar julen! Helt klart årets bästa tid, det slår fan allt! Ser verkligen fram emot att få börja pynta sen :)

Av Celie - 17 oktober 2014 10:24

Idag gick jag och Noomi upp vid typ 8. Noomi åt välling och jag gjorde iordning frukost till mig själv bara eftersom Nikki fortfarande sov. Köpte ett nytt te igår, Pukka med smaken lively English Breakfast. Jättegott! Dukade upp och satte mig i soffan och läste skvaller. Ginna är en riktig skvallernörd och har alltid de nyaste tidningarna av hänt bild och veckans nu . Hur bra som helst nör man kommer upp. Jag brukade alltid köpa och lösa dom förut men nu hinns det inte riktigt med. Eller ja, jag tar mig inte tiden helt enkelt för jag prioriterar annat ska jag väl säga.

Sen vaknade Nikki vid nio och kom upp och joinade tedrickandet <3

Idag ska vi åka in och fika på jobbet till klockan halv tre. Dom har det så jävla gött häruppe på fredagsfikat för att Jimmys syster, som tränar för att vara med i nästa säsong av Hela Sverige Bakar, kommer varje fredag med med nåt gott nybakat som alla ska testa. Så självklart ska vi åka in och utnyttja det! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards