celielindh

Alla inlägg den 31 oktober 2014

Av Celie - 31 oktober 2014 15:37

Vi har haft det så himla mysig hos Therese nu på förmiddagen. Vi började med en skritt-tur runt deras lilla by. Vi träffade några som Therese känner som vi pratade med en stund. Hon jag pratade med var väldigt lik Katrin Zytomierska tänkte jag på när vi pratade, men vad skulle hon göra uppe utanför Falun i lilla Norsbo liksom? Haha det visade sig ju sen att det faktiskt var hon. Hon och Ringo var uppe och hälsade på en som heter Pernilla som då är kompis med och bor granne med Therese och Tobbe. Alltså jag har aldrig varit speciellt insatt i vad hon gör eller så, nästan varit lite skeptisk vad gäller henne och hennes kändisskap. Att hon typ blivit känd för att vara Bingo Rimérs tjej, ridit lite på det samt lagt ut lite provocerande inlägg på sin blogg. Och så ibland när man läst nån skvallertidning och sett nåt utlåtande från henne kan jag ha tyckt att hon verkar vara lite dryg och jobbig. Lite så har jag tänkt och Ja så trångsynt och dömande kan jag erkänna att jag varit. Det är sjukt vad man både får för sig och tycker fast man egentligen ingenting vet! Men nu när jag pratat med henne (utan att veta om att det faktiskt var hon) så var hon riktigt trevlig, lite rolig och enkel att prata med. Så lesson learned today: "Ha inte så förbannat mycket förutfattade meningar om folk och fä!"

Nikki tyckte iallafall att det var jättekul att rida så det verkar hoppfullt inför framtiden ;) Det var totalt med Nikki fem små ryttare i olika storlekar som turades om att rida på alla hästarna. Alltså dom var typ 5,6 och 10,11 år nånting och en av de mindre tillochmed travade själv på Ru (han som är 185 i mkh!). Så jäkla duktiga och modiga! Kommer ihåg när man var sådär liten, då var man inte rädd för fan själv! Bara när man skulle sova ;)
Efter att ha varit ute och ridit och hållt på med hästarna i ca två timmar så gick vi in och fick våfflor och fika. När vi satte oss i bilen sen och åkte hem så slocknade båda barnen på en gång. Riktigt mysigt har vi haft så fler såna här dagar välkomnas varmt! Jag vill/behöver ha hästar och allt som hör det till i mitt liv <3

Ovido - Quiz & Flashcards