celielindh

Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av Celie - 19 oktober 2014 22:14

...Är ett program jag tittar på på horse1, som är en webbkanal som enbart handlar om hästar och ridsport. Jag är inne i en riktig hästperiod just nu och tittar mycket på horse1 på kvällarna och läser lite hästbloggar. Jag älskar när jag blir så inne i nånting, det är så kul. Just det här programmet jag tittar på nu för man följa olika ryttare som tävlar hopping i Kanada på hög nivå. Det är helt sjukt vad mycket pengar det handlar om i ridsporten. Speciellt på den högre nivån. Men vad fina hästar dom har!
Barnen sover och jag har sällskap i soffan av Robin så det är extra mysigt här just ikväll. Han tittar på datorn och jag på hästar (y) Helt ok fördelning:)
Imorrn ska Nikki till dagis för första gången på iallafall två veckor så vi for se hur det går. Eftersom hon varit borta och i princip bara varit med mig så kanske hon kommer bli ledsen när jag lämnar. Det återstår ju att se men jag tycker st är så jävla jobbigt. Vill bara stanna med henne eller plocka med henne hem igen

Av Celie - 19 oktober 2014 14:32

Är nu hemkommen efter en fantastisk förmiddag i stallet. Vi red ut på en långtur jag och Pocahontas och det var så härligt! Helt perfekt väder måste jag säga. Det var sådär lagom varmt/kallt så jag verken frös eller svettades. Underbart höstväder och INGA äckliga älgflugor! Halleluja! Jag var i princip övertygad om att det skulle vara såna äckel ute idag då det helt plötsligt slog om i vädret och blev "varmt" igen. Halvvarmt och lite duktigt verkar vara det väder de gillar bäst, men inte idag och det är jag såå tacksam för :) En riktig energiboost fick jag och nu märktes det så tydligt hur mycket jag saknar detta. Egentligen skulle jag ha mockat idag också men när jag kom så hade Maria (ägare av 31 åriga Gilda i stallet) redan gjort det. Himla gulligt. Vi pratade säker en timme innan jag kom iväg. Hon ägde Latorps Gård förut och jag har ju varit där en del i mins dar så vi kände igen varandra därifrån. Kul när man träffar på nån på det sättet (y) Så den här förmiddagen kommer jag leva på länge :)

Nu ska jag vänta in Benny som ska komma och klippa sug vid 15 sen drar vi upp till mamma på söndagsmiddag med mina syskon och Pigges dotter Fia. Hur bra blir inte den här söndagen?! <3

Ovido - Quiz & Flashcards