celielindh

Alla inlägg under oktober 2014

Av Celie - 6 oktober 2014 08:18

Lillasyster sover så då passar vi på att mysa med tända ljus och lite frukost <3 Idag får Nikki vara hemma från dagis då hon under helgen har blivit snorig och lite hängig men ingen feber och det har ändå varit full fart men inte helt 100 procent. Hon vill säkert gå dit för hon älskar dagis men hon har blivit så mammig på sista tiden och så ledsen när jag ska gå och eftersom jag ändå är hemma så kände jag att vi besparar oss båda på den upplevelsen idag. Hon får även vara hemma imorrn för kl 11 ska vi till BVC med Noomi och vid 13.30 ska Nikki på första tandläkarbesöket. Haha ska bli spännande, speciellt när det är sånt krig här hemma vad gäller tandborstningen. Hon kanske gör som Lotta och inte ens öppnar munnen ;)

Av Celie - 5 oktober 2014 22:20

Sådärja, nu är hon döpt den där lilla minsta tösen vi har. Så himla fint var det! Noomi var hur glad som helst och charmade hela kyrkan med att smila upp sig hela tiden <3 Och Nikki var hur duktig som helst och charmade runt hon med och hjälpte till att hälla vattnet i dopfunten gjorde hon också. Mina fina bästaste tjejer vad stolt jag är över er<3 Och för att inte tala om världens bästa storasyster som drog av "The greatest love" av Whitney Houston så jävla bra i kyrkan så jag blev helt rörd och började (naturligtvis) gråta. Jag måste verkligen tacka alla som var med och förgyllde våran dag och ett extra speciellt tack till "de närmaste", eller vad man ska säga, i båda våra familjer som hjälpte till med dukning och diskning och allt runt omkring. Guld värt! Vi har världens bästa familjer som alltid ställer upp no matter what och jag är så fantastiskt tacksam för att det är just de personerna som finns i mitt, Robins och våra barns liv <3

Det får bli en bildbomb då jag är helt slut efter denna dag som varit full med så mycket känslor. Dessutom så säger ju en bild mer än tusen ord men egentligen är det bara ett ord som behövs för att beskriva dessa bilder och det är KÄRLEK, så jävla mycket KÄRLEK <3


                         

     

 

Måste ju bara visa baksidan av min klänning också som jag köpte från Nelly i somras och premiäranvände idag. Blir fler gånger kan jag lova för jag gillaren (Y)

   





Av Celie - 5 oktober 2014 00:42

... med bakning, matlagning och planering inför dopet så avslutade vi dagen på ett av de absolut bästa sätten, nämligen med lite typ "släktträff" med pappa och hans bröder med familjer och farmor såklart hemma hos Benga och Anne-Lie. Det är så jäkla roligt att träffas och det är alltid så avslappnat och man känner sig som hemma liksom. Det värmer verkligen att se att alla blir så engegerade och leker och härjar och tycker så mycket om mina barn också. Familjen <3 Nikki fick lite sena födelsedagspresenter också vilket hon tyckte var riktigt kul :D Och så fick hon ju äntligen träffa Casper <3 Det spelar ingen roll hur lång tid det har gått mellan gångerna, Casper är alltid hennes nummer ett :)

Haha här demonstrerar pappa hur Johannes brukar ha håret när han har keps! Så jävla snygg! Han ser typ ut som en gammal avdankad skejtare ;)


Detta får avsluta dagen <3 Nu ska jag slänga mig i duschen och sen sova och ladda inför dop imorrn :D

Av Celie - 4 oktober 2014 10:03

Här har vi varit igång ett tag med frukost och kakbak. 2 satser daimsnitt och 1 sats kolasnitt. Kakor överallt! Skönt att börja tidigt så är det bara resten sen ;) Men det är kul och hela familjen är med runt omkring :)


Lite myspys innan vi gick upp<3

Av Celie - 4 oktober 2014 00:25

Ja den här dagen har gått i ett. Chillade ju som sagt lite imorse och sen bar det av till Marieberg med Angelica. Kom väl dit strax efter 11 och åkte därifrån typ lite efter 14. Fick med oss både det ena och det andra hem. Eller nja inte överdrivet mycket grejer direkt men mycket baktillbehör och sånt till dopet och lite kläder till kidsen. Vet att jag köpte mer grejer men just nu kan jag inte komma ihåg vad :p
Hade helt glömt bort att jag skulle hämta nyckeln till församlingshemmet idag innan 16 så det var rent flyt att dom ringde när jag var på g hem och frågade när jag tänkt komma. HUR jobbigt hade det inte blivit annars! Hämtade nyckeln och sen åkte vi till stallet så jag kunde ta in hästarna. Tanken var ju att jag skulle på yoga idag men det blev inställt i sista sekunden så det har ju synd men då kunde jag slappna av och sluta stressa. För stress skulle det bli om jag skulle hinna till Lanna innan 17 och först skulle vi hem, packa in och packa upp alla varor (köpte ju allt till baket plus lite till), äta, gå ut med Akilles, byta om, packa om skötväskan med diverse mat och blöjor och sen sist men inte minst lämna barnen hos sin farmor och när jag när vi klev innanför dörren hemma var klockan redan 15. MEN nu blev ju så inte fallet så no stress. Vi gjorde det ovanstående men packade in oss i bilen med Akilles och åkte till farmor Annelie ändå och gick promenad där:)

När vi sen var hemkomna och barnen somnat och Robin kommit så blev det kvällsmat i soffan till senaste avsnittet av Hela Sverige Bakar.


Hittade den här och var bara tvungen att skicka den till Alice. Så jävla våran humor! Dör lite! Gjorde hon med btw!


Resten av familjen har redan somnat för längesen men jag har legat och kollat på datorn ett tag och nu tänkte jag också försöka somna till lite vänner på tvn. Har ju en del att stå i imorrn. Alice och Richard kommer på förmiddagen för jag ska sätta i löshår på Alice sen ska vi bjuda dom på dillkött. Sen ska jag ju baka allt imorrn också och hinna till församlingshemmet och göra iordning och sen kommer pappa och dom till Benga och då ska vi dit. Puh! Hur ska jag hinna allt? Men vafan vill man så kan man ;)

Haha så här ser det ut kvälls/nattetid hos familjen Lindh/Abrahamsson. Finns det hjärterum så finns det stjärterum! <3

Av Celie - 3 oktober 2014 09:20

Ja nu har det gått ett helt halvår sedan Noomi kom till världen. Min lilla goa fina Noomi<3 6 månader och nästan helt amningsfri. Hon ammar lite på nätterna annars har vi gått över på gröt, mat och välling. Hon älskar gröt! Toppat ned lite smoothie så äre perfekt (y) Nikki älskade också gröt när hon var i den åldern men hon fattade inte hur man skulle ta flaskan så hon var helt amningsfri vid 7 månader. Vi har haft en mysig frukost nu på morgonen och snart ska vi packa in oss i bilen och ta en sväng till Marieberg. Ska kolla om det finns nåt fint till Nikki att ha på sig på dopet och köpa strumpbyxor till mig själv. Hade även tänkt att handla grejerna till bakandet jag ska höra men så kan det ju vara bra att veta vad jag ska baka! Idag var jag sugen på att göra cupcakes men vi blir ju iallafall 60 st så det blir rätt många. Ah vi får se. Innan vi åker inåt så blir det nog en snabbsväng förbi stallet och lunchfodra, tror nämligen att dom räknar med att jag är där på förmiddagen idag eftersom jag varit det alla andra dagar. Jag ska även ta in hästarna i em sen. Idag kommer äntligen mamma hem! Vad vi har längtat efter henne! Det är inte detsamma när hon inte är hemma. Så nu ska det bli skönt att ha henne på hemmaplan igen <3


Nikki är duktig och hjälper till att mata Noomi :)

Godingar <3



Här var hon bara 2 veckor den nu lilla 6 månadersungen <3 Tiden går fort men det känns ändå som båda mina tjejer alltid funnits med! :D

Av Celie - 2 oktober 2014 21:56

Alltså mixpasset idag.. Mina ben känns som spagetti! Så jävla jobbigt var det! Men fan va bra man känner sig när man orkade pusha på liite mer än vad man egentligen orkar. Grymt skönt när man är klar. Kan säga att det kommer nog kännas imorrn! Drog en kvällsrunda med AK när jag kom hem också. Nästan så jag vinglade fram ;)

Idag, grådassigt regniga torsdag, invigde vi åkpåsarna! Det var ju inte direkt kallt ute men jag tyckte det var skönt att skippa filtarna och regnskydden eftersom det inte direkt regnade utan var nästan som ånga, om ni fattar vad jag menar. Det kändes liksom inte som riktiga droppar men ändå blev man rätt blöt.
Fina var dom iallafall och lyste upp denna gråa torsdag :)



Angelica och Johannes var här fn sväng på kvällen och då hittade hi den här lilla goding-Nikki i Angelicas telefon. Pluttan, va liten hon va<3



Nu sitter jag och äter stekt ägg och försöker bestämma mig för vad jag ska baka till dopet på söndag. Har några grejer som bestämt ska vara med men sen är jag lite velig. Får se vad jag känner för att baka på lördag. Det är nämligen då jag tänkt att Robin ska ta med sig barnen nånstans så jag kan få koncentrera mig och baka i fred :) Så vi får se vad det blir!

Av Celie - 2 oktober 2014 09:21

Det är det verkligen. Tycker jag. Dagen börjar så mysigt då. Det är fortfarande mörkt ute, man tänder lite ljus och sen får vi vinka av pappa när han åker till jobbet. Idag var jag uppe kl 7 och gick ut med Akilles innan Robin skulle åka till jobbet. Gick ingen långis direkt men så han fick göra sitt så vi sen bara kunde slappa inomhus och äta frukost läänge. Jag brukar i vanliga fall packa ner barnen i vagnen och gå promenad innan frukost bara för att jag vill känna att jag just kan sitta läänge utan att ha nåt som stressar ut en liksom. Och det är inte schysst om Akilles stackarn skulle få vänta. Men idag kunde jag gå utan vagn och ta en kortis i skogen ovanför nygatan. Perfekt! Nör jag kom hem vinkade vi av Robban och gjorde sen frukost. Jag sitter fortfarande kvar och dricker te och kollar lite på datorn, Nikki kollar på nya favvofilmen Gustaf och Noomi sover en stund. Så just nu är det väldigt lugnt på Tysslingevägen 48 :)

Ovido - Quiz & Flashcards