celielindh

Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av Celie - 9 oktober 2014 22:24

Efter ett riktigt svettigt träningspass, kvällspromenad med AK och dusch så sitter jag nu i soffan med min prickiga goding och kollar på Kai-Lan med en tekopp i handen. Så himla mysigt <3 Bland det bästa man kan göra faktiskt :) Är sådär skönt slut i kroppen och känner att det ska bli såå skönt att sova sen!



Har lånat Nikkis ena muminmugg. Hon har två likadana, en som jag köpte innan hon föddes och en som hon fick av Johannes i julklapp<3 Jag tycker dom är så fina och det tar mig lite tillbaka till när jag var liten för att vi barn hade alla varsin muminmugg. Det var liksom speciellt för oss och jag kommer ihåg att jag älskade min mugg som var gul med Lilla My på :) Så det är ju klart att mina barn också ska ha åtminstone varsin. Noomi fick ju också en nu i doppresent av familjen Kållin och Delvenius tillsammans med en jättefin väska med Lilla My på. Hoppas mina tjejer kommer tycka lika mycket om dom som jag gör, men det tror jag för dom är ju jättefina.

Av Celie - 9 oktober 2014 18:52

Yepp, nu har Nikki fått vattkoppor (igen) men det var väl väntat. Hoppades ju på att det räckte med de få hon fick för ett år sen men icke. Nu har det dykt upp små koppor på magen och ryggen. Får hoppas att hon inte lider så mycket av det och att det inte blir överdrivet många. Nu sitter vi och myser i soffan och Noomi sover. Själv laddar jag inför mixpasset som börjar 19.30 Ska bli skönt att få svettas lite. Jag gick ju inte på medelpasset i tisdags eftersom vi var hon familjen Delvenius och firade Kian, vilket var bra mer värdefullt faktiskt :) Men idag kör vi igen och sen imorrn är det ju yoga. Såg att dom börjat med "mamma/barn-pass" på Lanna där jag har gymkort så det tänkte jag testa på med Noomi. Man använder barnet som vikt så det rekommenderas att de är mellan 4-7 månader så det blir ju perfekt (y)

Nikki gjorde en mysbädd åt Akilles med sina filtar <3

Av Celie - 9 oktober 2014 09:37

Ja idag är det ett riktigt vara-inne-och-mysa-kolla-film-väder ute. Jag passade på att ta en sväng med Akilles innan Robin åkte imorse så jag skulle slippa dra med mig båda barnen ut i regnet. Skönt när man har morgonpromenaden gjord så man bara kan chilla med frukost och tända ljus när barnen vaknar :) Idag ska vi åka in och storhandla på Willys och sen så ska Soffi komma ut och leka :D Just nu sitter jag med dn kopp te och kollar klänningar på Nelly. Funderar på att beställa hem en ny till Jimmys fest som är den 25/10. Nu har jag hållt mig från nätshopping i iallafall två/tre veckor så nu är det väl på tiden att köra igen ;)

Efter att jag varit lite deppig igår när jag tänkte på min häst så har jag nu bokat med en tjej att komma och provrida en häst här i närheten på söndag. Tanken, om allt går bra och jag och ägaren går ihop, är att jag ska hjälpa till att ta hand om den två gånger i veckan. Mestadels uteritter men jag är riktigt taggad på att få sitta på hästryggen igen :D Så det ska bli jättekul :)

Haha hon tycker nästan att det är roligare att sitta där än vad Noomi gör :p

Ovido - Quiz & Flashcards