celielindh

Alla inlägg den 10 oktober 2014

Av Celie - 10 oktober 2014 09:46

Morgonpromenaden är avklarad så Nikki kollar nya favoriten "Gumball" på tv och Noomi sover ute i vagnen. Jag sitter och äter frukost och tänkte försöka läsa igenom "villaliv". Har tänkt att jag ska läsa den så många gånger men det har alltid kommit nåt annat emellan. Men nu så! Ska sitta och drömma lite om vårat framtida hus. Är ju jäkligt sugen på att bygga nytt men kommer det rätta huset ut på marknaden så kanske vi slår till! Jag vill ju att vi ska hitta nåt häromkring men det verkar ju helt klart rättare sagt än gjort. Jag vill inte bo så "centralt" om ni fattar, gärna lite utanför med skog eller typ åker/äng som granne, det vore det optimala. Men ändå inte så off så man måste ta bilen överallt. Odlingen tycker jag är fint eller uppåt Ånnaboda. Egersta kan kanske vara ett alternativ också. Jag och Robin är faktiskt (tro det eller ej) ganska eniga om hur huset ska se ut om vi bygger. Ett stort U-format enplanshus med stora fönsterpartier, så därför vill jag gärna inte ha nyfikna grannar gluttandes rätt in ;) Men ja, det är ju fortfarande i drömstadiet så vi får se hur det blir när det väl är dags :)

Senare idag blir det ju som sagt yoga och innan det ska vi nog baara mysa i soffan, pussla och måla. Orkar inte ta tag i tvätt och såna tråkgrejer idag så det blundar vi för och leker istället ;)

Köpte nya te-silar förra veckan på den nya affären "TGR" på Marieberg. Så jäkla fina och kostade typ 20kr st (y)

Ovido - Quiz & Flashcards