celielindh

Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Celie - 22 oktober 2014 21:29

Nu är jag gräsänka igen tills på lördag. Robin är uppe i Falun och jobbar, igen. Han kommer hem på lördag för att kunna gå på festen sen åker han tillbaka på söndag och ska tydligen vara där i två veckor, fick jag veta förut. Vilket dom kan fetglömma att jag går med på för att det var bara tal om en vecka, max en och en halv. Så det där ska vi bli fler om att bestämma.
Båda barnen sover sen typ 19.30 och jag har talar i telefon med både Angelica och Robin. Nu har jag äntligen bäddat ner mig i soffan med mitt te och mitt godis och ska kolla på Hela Sverige Bakar och sen blir det Hollywood fruarna. Det blir en myskväll med tvn och AK helt enkelt :)

Igår hade Nikki pärlat ett finarmband till sin mamma. Gissa om hon blev glad då <3 :D

Av Celie - 22 oktober 2014 15:43

Igår kväll blev en tung och sorglig kväll. Jag och mamma fick nämligen åka och ta bort våran katt Olle. Han hade blivit väldigt mager på sista tiden och nu var det liksom dags för honom. Han gick ut och la sig i regnet för att dö. Djur gör så, dom går i från sin flock när de känner att deras tid är kommen. Det var bara tur att Pigge hittade honom direkt och tog in honom i värmen. Vi ringde till djurjouren i Kumla och fick komma dit direkt. Det var inte mycket med lilla fina Olle men han fick somna in fint, lugnt, stilla och smärtfritt. Han var 16 år och förmodligen var det så att hans inre organ tillslut gav upp. Han behövde iallafall inte ha ont och han har det bra nu. Så vila i frid fantastiskt älskade lilla Olle <3


Nu till lite mer positiva saker då. Imorse klockan 9 hade jag tid hos Sandra för välbehövlig klippning. Hon toppade lite och sen gjorde vi något så drastiskt som att klippa lugg! Herregud! Jag vet att jag alltid ångrar mig när jag klippt lugg men nu kändes det bra och det gör det fortfarande. Roligt med nåt nytt ett tag om inte annat ;)

Ser ju nästan lite rött ut här men det är det inte. Ljuset som spökar.


Efter klippningen så blev det en te inne på jobbet och sen kom Robin in med barnen. Vi tog med oss Johannes på lunch på Rosalies ute vid Aspholmen och sen blev det en snabbvisit på Lager 157 innan hemgång. Robin skulle ha strumpor och jag hittade en tunn, lång kofta. Skräll att jag köpte en svart ;)

Lilla Toonie på Rosalies <3

Ovido - Quiz & Flashcards