celielindh

Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Celie - 7 oktober 2014 23:08

Ja idag har vi farit runt lite varstans. Först BVC med Noomi och läkarkontroll. UA som sagt (y) :) Efter det köpte vi med Subway (<3) och åkte till Angelica och väntade in nästa besök på Haga, vilket var Nikkis premiärbesök på folktandvården. Det gick faktiskt över förväntan och hon gapade tillochmed tillslut så läkarn kunde kolla ordentligt. Så fina tänder så! Sen fick hon en tandborste och vi fick åka hem. Ett snabbt stopp hemma och ut med Akilkes sen bar det av till Sannamarken. Obligatoriskt med Sannamarken för mig varje år. Det hör liksom hösten till. Idag var det dock svinkallt och regnade lite om vartannat men det hade sin charm det med. Man uppskattade väldigt mycket att komma hem och in i värmen sen om man säger så ;) Jag fick med mig ett par as-sköna nya fårskinnstofflor, 15 par låga strumpor, te, munkar självklart, present till Kian och marknadsnougat till Delvenius.
När vi kom hem sen inväntade vi Robin och åkte ner till familjen Delvenius och firade Kian som blir 2 år idag. Jag hade köpt en typ legobrandbil som blev väldigt omtyckt och han släppte den inte på hela kvällen :) Lyckad present! (Y) Vi hade hur trevligt som helst och barnen leker så bra ihop. Det är så skönt och avslappnande att vara hos dom för vi känner likadant vad gäller barnen och deras lek. De får leka bäst de vill och sköta sig själva lite liksom, vi lägger oss inte i i onödan. Det är skönast för barnen och skönast för oss vuxna. Vi är ju självklart med hela tiden och har koll, det är inte det jag menar, men vi behöver inte springa runt och passa på dom hela tiden. Det är det bästa med att komma till andra småbarnsfamiljer, det är (oftast) "barnsäkert" överallt så det finns liksom inget som man är jätterädd om framme. Sen är det ju klart att ungarna inte för leva rövare och rivs halva huset men ni småbarnsföräldrar fattar vad jag menar;) Jag och Emilie avslutade med att ta en kortpromenad med hundarna i regnet. Grymt nöjd med dagen är jag iallafall. Den har gött fort men vi har hunnit med mycket. Nu ligger vi hela familjen i sängen och kollar teletubbies, även fast de små redan har somnat haha! Dags att byta till nåt vettigt (som Vänner kanske :p) och försöka sova. Var ju hos Emilie igår kväll också och kom väl inte i säng förrens vid 2 så det ska bli skönt att sova. Även fast jag är småbarnsmamma så har jag typ aldrig lidit av sömnbrist, dom har alltid sovit. (Peppar, peppar!!) Så lite bortskämd är jag allt, iallafall när man hör hur andra kan ha det.

Nä försa om man skulle ta och trycka i sig en munk innan man somnar? Kanske. Hm.. Blir nog så :))

Entering the Sannamark (y)

Brända mandlar <3 Det bästa på hela marken!

Av Celie - 7 oktober 2014 13:21

...hos tandläkaren nu då. Ska bli spännande. Vi har övat på att gapa och visa tänderna så nu blir det upp till bevis ;)


Ovido - Quiz & Flashcards