celielindh

Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Celie - 18 oktober 2014 23:33

Ja nu är vi hemma igen. Vi åkte direkt från Falun till farmor inne i stan för att jag skulle klippa henne lite eftersom hon åker till Spanien på tisdag. Hon reser som bara den den där tanten ;) Johannes och Angelica kom dit också och vi åt mat och fikade. Haha vad annars när man är hos farmor, klart hon ska göda oss, det är som en oskriven regel vad gäller far-och morföräldrar. Vi hade riktigt mysigt och mätta blev vi så det både räckte och blev över!

Sen kom vi äntligen hem. Alltså vi har varit borta i två dagar men ändå så har jag längtat hem. Allt är så mycket enklare, smidigare och mer bekvämt hemma. Här bestämmer vi liksom, våra regler och här kan framförallt Nikki härja fritt. Man kan slappna av på ett annat sätt och jag vet vart allt finns (iallafall nästan). Man märker så väl på tjejerna också att de kan slappna av ordentligt när allt är som vanligt runt omkring dom. Både Nikki och Noomi somnade så gott uppe i sängen förut <3

Älskade barn <3


Nu ligger jag på plats i soffan och kollar hästprogram och dricker te under min favvofilt. Jag kan inte ha det så mycket bättre just nu. Imorrn ska jag rida ut på Pocahontas själv och jag är tycker att det ska bli jättekul. På onsdag ska vi gå bort till banan och se lite vad vi går för ihop. Ska bli helt underbart att få komma igång lite smått igen. Får ta det lite lugnt i början för både hennes och min skull. Vi får sakta börja bygga rätt muskler igen. Jag tror hon har stått ganska mycket, eller iallafall inte tränat nåt på länge. Men vi har inte bråttom och vi får göra det bästa vi kan :)

Av Celie - 18 oktober 2014 11:17

Efter frukost så tog jag och Casper en sväng i skogen med Akilles. Akilles älskar det verkligen! Att få springa lös och hoppa runt över stock och sten. Casper kasta pinnar och sen sprang vi åt motsatt håll. Haha och Akilles kom ifatt fortare än kvickt;) Så himla fin förmiddag i skogen, lite kyligt och lite soligt och INGA äckliga älgflugor!

Av Celie - 18 oktober 2014 10:59

Idag laddade vi upp med nybakade frukostbullar till frukost. Fint skare va! Suttit och diskuterat lite jobbschema för ett par veckor framöver. Robin ska jobba skift här uppe i typ en och en halv vecka och tanken är att vi (jag, barnen och AK) ska vara här också. Vi är nog inte här hela tiden men lite grann iallafall. Mailade med tjejen som har hästen igår så imorrn ska jag ta en tur med Pocahontas. Hoppas att vädret är lite finare än sist bara ;)

Snabba frukostbullar utan jäst. Asgoda! Kan lägga upp recept sen :)

Nikki tog en morgonselfie innan hon gick upp

Kastar ner lite lego mellan trappstegen (y)

Ovido - Quiz & Flashcards