celielindh

Alla inlägg den 8 oktober 2014

Av Celie - 8 oktober 2014 15:29

Ja jag saknar min häst så fruktansvärt mycket. Det går inte en dag utan att jag tänker på honom. Min fina Zmart<3 Jag saknar allt som har med häst att göra egentligen. Jag saknar lugnet i stallet, träningen, tidiga stallmornar och sena stallkvällar. Det är nåt alldeles speciellt med att ha häst. Man gör så mycket runt i kring, det är inte bara ridning utan en hel livsstil. Man spenderar så många timmar och så mycket energi och det är så värt det! Ridning är julbockar en sport där man kan vara på så himla många olika nivåer och det är okej. Man behöver inte träna för att satsa på tävlingar i höga klasser, man kanske bara har som mål att ta sig runt ridbanan i rätt galopp. Det är så individuellt. Jag älskar det! Planera ridpassen, testa nåt nytt, bygga upp muskler (både på en själv och hästen) och bara få finnas där och då, bara få bry sig om sig själv och hästen. För jag kan säga det att man har inte tid att tänka på nåt annat när man sitter däruppe, man har full fokus på det man för just då. Eller ja ibland är det ju annorlunda men de bästa passen har jag helt klart haft med "ett tomt huvud". Haha tänkte precis på om Robin skulle ha hört mig säga det där med "tomt huvud", lovar att jag fått höra "Det har du väl jämt! Höhö!" Nä det där med hästar har en alldeles speciell plats i mitt hjärta. Zmart som var min första egna häst kommer såklart alltid ha den största platsen av den speciella delen <3 Hittar jag nån som är hälften så snäll och bra som honom så blir jag mer än nöjd. Är fortfarande så otroligt pissed över hur "olyckan", som fick avsluta hans liv, skedde. Hade folk bara tänkt med huvudet så hade det inte behövt hänt. Nu lät jag bitter men ja jag är faktiskt bitter över det. Fortfarande. Men det är inget jag någonsin kommer att kunna ändra på och jag har ändå vant mig vid att det är som det är. Vi får se vad framtiden har att erbjuda i hästväg, för häst kommer det bli förr eller senare :)

Jag hoppas du vilar i frid älskade du<3

Av Celie - 8 oktober 2014 07:59

Båda barnen sover fortfarande, jag har varit ute med Akilles och Robin har åkt till jobbet så nu har jag placerat mig i soffan med frukost och tittar på svenska Hollywood fruar. Detta är en form av lyx för mig!
Teet jag köpte igår heter "Kiss me Kate" och är ett grönt te. Jag har inte varit speciellt förtjust i gröna teer förut för att de smakat lite "halmigt" men nu har jag hittat några stycken som inte gör det, bland annat det här nya. Jag har två till som jag gillar och de heter "sweetie pie" och "desperate housewives", de har jordgubb i allihopa, även "kiss me Kate" och de går alla att köpa på Tehuset. Så tips till er som vill dricka gröna teer som inte smakar just grönt (y)

Nä nu ska jag återgå till Hollywood fruarna här. Alltså herregud man slutar ju aldrig förvånas över hur folk kan bete sig! Jag gillar Britt Ekland och Maria Montazami är ju alltid Maria Montazami men den där jävla Gunilla Persson! Det är ju så att man tror (läs hoppas) att hon spelar för att de ska få tittare för det finns inte i min värld att man kan vara sån utan att ha fått någon form av psykisk diagnos eller sitta på nåt hem. Den där nya Åsa tycker jag också verkar lite tappad men det återstår att se ;)

Nya tofflorna, så jävla sköna!

Ovido - Quiz & Flashcards