celielindh

Direktlänk till inlägg 29 september 2014

Effektiv måndagsmorgon

Av Celie - 29 september 2014 11:40

Hello! Började denna soliga fina dag med promenad ner till dagis för lämning och gick sen vidare till stallet. Gjorde iordning mat, mockade och pratade lite med Helen. Ska ner sen igen i eftermiddag och motionera Pirran, mamma vill att det sker på em/kvällen så hon inte står still alltför länge tills hon kommer ut på morgonen igen. Pontus kommer förbi vid typ 17 och klipper sig så efter det får det bli en stalltur igen :)
Det är så himla skönt ute idag, inte lika kallt som det var ett tag utan nästan ljummet men ändå friskt och solen strålar från en klarblå himmel. Promenerade hem sen och åt frukost och avnjuter nu en asgod te-latte med Noomi bredvid i soffan till lite Men in Trees ;) Jag älskar att verkligen få njuta av min mammaledighet. Riktigt ta det lugnt och bara myysa <3 Innan jag åt så pratade jag med en rådgivare på Folksam och har nu startat ett pensionssparande. Vuxenpoäng utav bara fan skulle jag vilja säga! Haha! Men det känns skönt att ha tagit tag i det så vi kan hitta på massa roliga saker sen när vi är gamla gråå :) Robin ska också ringa dit och se till att få igång ett sparande han med.
Så även fast jag inte gjort sådär jättemycket idag så tycker jag ändå att jag varit lite effektiv, det beror ju på vad man jämför med ;) Nu ska jag fortsätta mysa med min lilla prickis innan det är dags för henne att sova en liten stund :) Sen kanske jag ska ge mig på att göra en stek till ikväll. Robins "stek av fransyska" som han skulle grilla (?!) gör sig nog bättre som just "stek" faktiskt :p

Solig promenad hem från stallet

En te-latte på detta med lite chai-syrup i, YUM!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Celie - 8 juni 2015 12:41

Alltså jag börjar få sån träningsvärk från igår och så ska jag hålla i sista sommarcrossfitgympapasset ikväll. Hur ska det gå?! Haha! Tur att vi joggar dit som uppvärmning, brukar kännas bättre efter lite jogg:) Vi fick ihop en härlig mil uppe i berg...

Av Celie - 7 juni 2015 15:30

Ja gud nu har det väl gått nästan två månader sen sist jag skrev här :O ! Då var det ju bara dagar kvar till flytten över gatan. Nu har vi alltså bott här i nästan två månader och vi trivs jättebra! Känns som att vi bott här mycket längre. Just nu ha...

Av Celie - 12 april 2015 11:43

Det blev en härligt långpromenad upp storstenshöjdssvängen igår. Fantastiskt väder och riktigt varmt faktiskt! Hundarna var skapligt trötta sen och sov så gott i soffan ihop med Nikki. Ryggen gör fortfarande ont men jag inbillar mig att det känns bät...

Av Celie - 11 april 2015 11:39


Alltså jag tror jag har pajat min rygg! I slutet av mitt pass idag så hände nåt så hela ländryggen bara strejkar. Förmodligen så har det väl med det som jag har känt av tidigare i veckan att göra. Så jävla typiskt dock för det är ju nu bärandet börja...

Av Celie - 9 april 2015 21:41

Idag har jag packat och rensat leksaker. Alltså herregud vad leksaker vi har! Blev ändå lite mindre efter en välbehövlig rensning. Jag har även packat ner koppar, burkar och dylikt i köket. Nu är det ju mindre än en vecka kvar så att jag känner att s...

Ovido - Quiz & Flashcards