celielindh

Direktlänk till inlägg 28 september 2014

Fantastisk söndag!

Av Celie - 28 september 2014 19:18

Ah idag har verkligen varit en bra dag :) Började med att hela familjen tog fn morgonpromenad till Konsum och köpte färskt bröd. När vi kom hem åt vi en god frukostbrickan sen gjorde jag iordning mig och åkte till Elin till kl 11, barnfri. Japp heelt barnfri! Nu skulle jag få sitta i ett par timmar och prata helt ostört. Innan jag åkte hade jag förklarat för Robin att "ett par" timmar inte var hela dagen (vilket är vad ett par timmar betyder för honom) utan det är två timmar. Så jag skulle alltså bara vara borta i två timmar. Bara det att dom där två timmarna gick så fort att det visst blev fyra timmar! Shit, fyra timmar bara försvann! Vi hade uppenbarligen mycket att prata om. Det var precis vad jag behövde, fyra timmar med tjej/häst-snack, kom hem med helt ny energi! Idag var det ju porträttkort för Nikki nere på dagis så jag gjorde iordning henne så åkte hon och Robin ner. Jag passade då på att ta en promenad ner till stallet med Akilkes och Noomi. Där gjorde iordning mat, nickade och motionerade Pirran. Idag tyckte jag faktiskt att det kändes som att hon inte var lika stel i bakbenen som dom andra dagarna. Hoppas jag tror rätt så att rehabiliteringen funkar.
Diskuterade lite med Elin förut om jag skulle lägga fram som förslag till mamma att vi skulle ta en häst gemensamt på foder i ett år. Jag är ju bra sugen på häst alltså men jag vet ju att nör jag börjar jobba så finns inte tiden, så då tänkte jag att en häst för ett år bara kanske skulle vara nåt. Jaja vi får se. Ska prata lite med mamma om det när hon kommer hem.

Nu på eftermiddagen/förkvällen har vi dansat lite till Madagaskar och ätit lite mat. Tagit det lugnt och umgåtts familjen. Snart kommer Robins syster och deras mamma hit på lite te och macka. Myspys <3

Nikki äter is och tycker det är asgött :))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Celie - 8 juni 2015 12:41

Alltså jag börjar få sån träningsvärk från igår och så ska jag hålla i sista sommarcrossfitgympapasset ikväll. Hur ska det gå?! Haha! Tur att vi joggar dit som uppvärmning, brukar kännas bättre efter lite jogg:) Vi fick ihop en härlig mil uppe i berg...

Av Celie - 7 juni 2015 15:30

Ja gud nu har det väl gått nästan två månader sen sist jag skrev här :O ! Då var det ju bara dagar kvar till flytten över gatan. Nu har vi alltså bott här i nästan två månader och vi trivs jättebra! Känns som att vi bott här mycket längre. Just nu ha...

Av Celie - 12 april 2015 11:43

Det blev en härligt långpromenad upp storstenshöjdssvängen igår. Fantastiskt väder och riktigt varmt faktiskt! Hundarna var skapligt trötta sen och sov så gott i soffan ihop med Nikki. Ryggen gör fortfarande ont men jag inbillar mig att det känns bät...

Av Celie - 11 april 2015 11:39


Alltså jag tror jag har pajat min rygg! I slutet av mitt pass idag så hände nåt så hela ländryggen bara strejkar. Förmodligen så har det väl med det som jag har känt av tidigare i veckan att göra. Så jävla typiskt dock för det är ju nu bärandet börja...

Av Celie - 9 april 2015 21:41

Idag har jag packat och rensat leksaker. Alltså herregud vad leksaker vi har! Blev ändå lite mindre efter en välbehövlig rensning. Jag har även packat ner koppar, burkar och dylikt i köket. Nu är det ju mindre än en vecka kvar så att jag känner att s...

Ovido - Quiz & Flashcards