celielindh

Direktlänk till inlägg 27 september 2014

Lördag

Av Celie - 27 september 2014 23:38

Idag när jag var nere i stallet och motionerade/gjorde iordning till Pirran så slog det mig på riktigt hur mycket jag saknar att ha häst. Det är ett sånt speciellt lugn i stallet, jag blir lugn. Hästarna som står i godan ro och äter hö och bara är. Och mocka är ju rena terapin för en småbarnsmamma som jag själv. Man står och håller kroppen igång samtidigt som tankarna kan fara runt bäst dom vill. Sen är det ju inte alls samma sak att ta hand om nån annans häst gentemot att ta hand om ens egen, såklart. Jag vet ju att jag inte kan/vill prioritera att ha egen häst just nu men idag blev jag bra sugen igen. Jag vill inte skaffa häst just nu för att jag vill ha ordentligt med tid att ta hand om den och den tiden finns inte nu. Mina barn är bara små en gång och jag vill riktigt njuta av det. Jag hinner ha häst. Herregud, jag är bara 24 år, jag hinner! Så tills hästköpardagen kommer igen så får jag passa på att njuta av andras hästar sålänge. Till exempel mammas :)



Förut idag så började Robin foliera kylskåpet rosa. Det fanns lite vinyl kvar sen han folierade den där bilen så vi tänkte testa att ha ett rosa kylskåp och en rosa frys ett tag. Tror jag kommer vara den som trivs bäst med det ;) Nikki gick ju iochförsig fram och klappade på kylskåpet och sa att det var fint, så hon lär nog också trivas (y) Robin var inte överförtjust dock men vafan det är väl kul med lite förändring. Det är ju plättlätt att ta bort sen när man vill det :) Lite omväxling förnöjer, mina vänner!

Kommer fler bilder när det är helt klart också.




Nu på kvällen har vi chillat i soffan och kollat klart på Hemlock Grove. Sjuk serie men bra när man fastnar i den. Noomi hade lite svårt att somna idag och Nikki har vaknat från och till och tillslut så fick hon komma ner och sitta med i soffan. Nu ligger vi i sängen och kollar på Bondgården.
Imorrn ska jag till Elin på lunch och fika. Jag lärde känna Elin när jag hade Zmart i frösvidal och vi har hållt kontakten även fast jag inte är kvar där. Hon fick ta bort sin häst Didrik för någon månad sen för han var sjuk och blev inte bra. Så jävla hemskt! Usch jag kan inte ens tänka på vilken smärta man känner när man måste ta bort sitt djur, fruktansvärt. Nu har hon iallafall skaffat sig en ny häst här i veckan och det ska bli riktigt spännande att få höra om det. Hon har även köpt en ny tekanna som jag självklart måste få inviga ;)

Hah! Så jävla snygg t-shirt! "K.U.K = Kyrkans Ungdoms Kör" Passande..

Mitt lilla pricko <3 Snälla låt det gå över snart!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Celie - 8 juni 2015 12:41

Alltså jag börjar få sån träningsvärk från igår och så ska jag hålla i sista sommarcrossfitgympapasset ikväll. Hur ska det gå?! Haha! Tur att vi joggar dit som uppvärmning, brukar kännas bättre efter lite jogg:) Vi fick ihop en härlig mil uppe i berg...

Av Celie - 7 juni 2015 15:30

Ja gud nu har det väl gått nästan två månader sen sist jag skrev här :O ! Då var det ju bara dagar kvar till flytten över gatan. Nu har vi alltså bott här i nästan två månader och vi trivs jättebra! Känns som att vi bott här mycket längre. Just nu ha...

Av Celie - 12 april 2015 11:43

Det blev en härligt långpromenad upp storstenshöjdssvängen igår. Fantastiskt väder och riktigt varmt faktiskt! Hundarna var skapligt trötta sen och sov så gott i soffan ihop med Nikki. Ryggen gör fortfarande ont men jag inbillar mig att det känns bät...

Av Celie - 11 april 2015 11:39


Alltså jag tror jag har pajat min rygg! I slutet av mitt pass idag så hände nåt så hela ländryggen bara strejkar. Förmodligen så har det väl med det som jag har känt av tidigare i veckan att göra. Så jävla typiskt dock för det är ju nu bärandet börja...

Av Celie - 9 april 2015 21:41

Idag har jag packat och rensat leksaker. Alltså herregud vad leksaker vi har! Blev ändå lite mindre efter en välbehövlig rensning. Jag har även packat ner koppar, burkar och dylikt i köket. Nu är det ju mindre än en vecka kvar så att jag känner att s...

Ovido - Quiz & Flashcards