celielindh

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2014

Underbara morgon

Av Celie - 30 oktober 2014 10:34

När vi vaknade idag så tittade jag ut och såg att det var frost på gräsmattan. Sjukt vad snabbt vädret ändrar sig egentligen. Bara i förrgår så var det ju 16 grader varmt ute. Jag gillar när det börjar bli lite kyligt och speciellt när solen är framme också. Det blir så fint. Vi var ute morgonpromenaden förut och gick promenadstråket. Det var ett tag sen vi gick där nu så det var riktigt mysigt. Tänkte ta nån bild där men jag pratade med mamma i telefonen hela vägen så det blev inget av med det. Igår pratade jag med Alice i typ 5 timmar. Helt sjukt! Tiden bara flög iväg. Så jag ska erkänna att jag var väldigt seg när barnen vaknade och ville ha välling. Jag har typ nån form av förkylning spm inte riktigt bryter ut så jag kände mig som en zombie när jag halvsovandes gick ner och gjorde välling. Idag ska vi packa ihop oss och åka upp till Falun. Tanken var att vi skulle gjort det igår egentligen men vi drog till Lek och Bus Landet istället. Det var jag, Nikki, Johannes och Casper, Noomi fick va hos mamma. Nikki tyckte det var jättekul! Det hade vi allihop! Som barn på nytt när man klättrar runt i den där enorma klätterställningen och åker rutschkanor. Vi var var där i två timmar sen åkte vi och hämtade Noomi, åkte hem, bäddade ner tjejerna i vagnen och tog en kvällspromenad med Akilles. Båda två somnade så gott och jag kunde bära över dom till sängen utan att nån av dom vaknade.
Tidigare på dan var jag i väg och red en sväng också. Det var ju så fint och skönt väder igår (innan det blev kallt på kvällen) så tog en längre tur och med mer trav den här gången. Hon är ju så jävla pigg den hästen! Vill bara dra ifrån och lyssnar knappt. Inte så jättekul faktiskt, det blir liksom inte så avslappnat. Ska bli spännande att se hur hon är på banan för med den energin kan det vara jättebra. Hoppas!
Nu ska Noomi få lite gröt sen ska vi packa in oss i bilen och dra. Jag tycker det är så fantastiskt tråkigt och jobbigt att packa. Det är alltid nåt man glömmer men ändå tar man alltid med alldeles för mycket och uppackningen sen är ju ännu värre! Jag borde hålla mig hemma jämt så jag slipper ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Celie - 8 juni 2015 12:41

Alltså jag börjar få sån träningsvärk från igår och så ska jag hålla i sista sommarcrossfitgympapasset ikväll. Hur ska det gå?! Haha! Tur att vi joggar dit som uppvärmning, brukar kännas bättre efter lite jogg:) Vi fick ihop en härlig mil uppe i berg...

Av Celie - 7 juni 2015 15:30

Ja gud nu har det väl gått nästan två månader sen sist jag skrev här :O ! Då var det ju bara dagar kvar till flytten över gatan. Nu har vi alltså bott här i nästan två månader och vi trivs jättebra! Känns som att vi bott här mycket längre. Just nu ha...

Av Celie - 12 april 2015 11:43

Det blev en härligt långpromenad upp storstenshöjdssvängen igår. Fantastiskt väder och riktigt varmt faktiskt! Hundarna var skapligt trötta sen och sov så gott i soffan ihop med Nikki. Ryggen gör fortfarande ont men jag inbillar mig att det känns bät...

Av Celie - 11 april 2015 11:39


Alltså jag tror jag har pajat min rygg! I slutet av mitt pass idag så hände nåt så hela ländryggen bara strejkar. Förmodligen så har det väl med det som jag har känt av tidigare i veckan att göra. Så jävla typiskt dock för det är ju nu bärandet börja...

Av Celie - 9 april 2015 21:41

Idag har jag packat och rensat leksaker. Alltså herregud vad leksaker vi har! Blev ändå lite mindre efter en välbehövlig rensning. Jag har även packat ner koppar, burkar och dylikt i köket. Nu är det ju mindre än en vecka kvar så att jag känner att s...

Ovido - Quiz & Flashcards