celielindh

Alla inlägg under januari 2015

Av Celie - 21 januari 2015 07:21

Jag är vaken helt själv och bara är. När hände det senast, så här tidigt liksom. Robin kom hem strax innan 6 imorse och efter det kunde jag inte somna om. Olikt mig faktiskt. Mina ögon nästan svider för att dom vill blunda men resten av kroppen är klarvaken. Men hur mysigt är det inte att gå upp tidigt, själv, göra lite te och slötitta på tv?

Av Celie - 20 januari 2015 22:35

Jag fick träningskläderna idag och jag älskar dom! Så jävla snygga och as-sköna! Dom är från Aimn och det finns fler snygga som jag kollat in och som jag bara måste ha :D Jag beställde även två vanliga svarta träningslinnen från Sportamore och idag valde jag att ha ett ribbat från Under Armour, tummen upp för det med :)

Passet idag var svettigt som fan men riktigt skönt. Nu är det även bestämt att den 12/2 kommer jag att leda mixpasset. Jag har inte skrivit nåt här innan men jag har varit sugen på att leda pass och nu så ska jag introduceras i det. Nu i början och den här terminen kommer jag att vara stand in om det är nån av de ordinarie ledarna som inte kan/är sjuka och sen i höst, om det funkar bra, så kommer jag köra ett eget fast pass. Ska bli riktigt kul faktiskt, ser fram emot det! Haha från att för bara några veckor sen vara helt otaggad på allt vad träning heter till att vilja leda pass, ja det svänger kung Louie! ;)

När jag kom hem förut, svett och rätt mör, slängde jag mig i duschen och duschade jättevarmt och peelade/tvålade mig med en peeling/duschcreme jag fick i julklapp av Robins mamma och den luktar så jävla gott! Alltså på riktigt så vill man fan smaka! (Jag har inte gjort det dock) Sen efter det mandarin-bodybutter och efterlängtad kvällsmat. Robin jobbar fortfarande och kommer kanske inte hem alls ikväll/natt så snart blir det att ta med tjejerna upp och sova. Eller ja, dom får sova, jag tänkte kolla på Drop Dead Diva. Såg för nån dag sen att dom släppt två nya säsonger på Netflix. Gött! Som sagt, jag älskar serier och så ska de helst vara ganska tjejiga ;)

Tips! Luktar fantastiskt, känns len och inte så mycket peeling i.

The Body Shops body butter är ju helt klart svårslagna när det gäller både att vara riktigt fuktgivande och dofta gott :)

Av Celie - 20 januari 2015 15:24

Jag trodde inte att jag skulle ha speciellt mycket men när jag väl packat i allt så var det tillochmed mer än vad det brukar vara. Herregud vagnen blev verkligen så tokfull att jag fick hålla i grejer så att de inte skulle ramla ur när jag gick ut! Men nu jävlar kan vi äta tills vi spricker om vi så vill ;)

Av Celie - 20 januari 2015 11:32

Igår kväll så gick vi ut en härlig och snöig promenad med Hanna, Viking, Marina och Billy. Mina små brudar fick hänga med i vagnen då pappan i huset jobbade över. Vi gick tydligen en timma (såg det på Hannas instagram imorse) men det kändes betydligt kortare, måste väl bero på, som Hanna också skrev, det trevliga sällskapet :) Efter snöpromenaden drack vi te hos mig och pratade. Tiden rann iväg även där och så vips så var klockan efter 22. Robin kom hem precis efter att Hanna åkt och då hade han med sig varsin hamburgare till mig och han. Jag tog en tripple cheese och den är ju bara så jävla god. Nikki, som självklart inte kunnat somna än, tyckte också om den. Den är ju lite stark men det är tydligen det det ska vara om hon ska äta, stark och smakrikt ;) Sen däckade hon gött i soffan :)


Idag var det ju dagisdags igen och tro det eller ej men idag kom vi "bara" 15 min sent. Haha! Bättre än andra dagar då vi inte brukar vara där förrens vid 10 tidigast :p Nikki var jättepepp på dagis idag och hoppade upp imorse och sa att hon äälskar dagis :) haha hon ääälskar så mycket nu och det är så roligt att höra när hon säger det <3 Men igår älskade hon inte sin mamma utan bara sin pappa när han hade kommit hem och hon satt malligt i knät på honom. Tack för den liksom! Men hon ändrade sig sen och kramade mig och sa att hon minsann visst älskade sin mamma :D Skönt då slapp jag tänka på det;)

Efter dagislämningen idag så åkte jag Noomi och Akilles till stallet och började med en liten promenad i snön. Akilles tycker det är så kul att stinga runt och hoppa i snön. Noomi fick ta plats på axlarna och tyckte det var helt ok (y)


Jag gjorde iordning till mr Morre och sen åkte vi hem så jag fick äta lite frukost. Nu sover lilla Noomi, AK med för den delen, och jag sitter och skriver inköpslista då det blir en tur till Willys när lillpluttan vaknar.
Ikväll är det medelpass igen och jag är riktigt taggad. Även fast jag har ont i typ hela kroppen efter söndagens pass plus att träningsvärken från i tisdags förra veckan fortfarande kändes av och såklart bättrades på i söndags. Jeezes! Men den bästa medicinen mot träningsvärk är väl att just träna så jag kör väl på det då :p Kunde ju självklart inte hålla mig så jag beställde nya träningskläder i lördags. Ett set som jag kollar på ett tag men som jag egentligen tyckt varit lite väl dyrt men så visade jag Robin och han tyckte att jag skulle köra, så då gjorde vag det. Jag hoppas, hoppas att det kommer idag! Visar bild sen isåfall! Så jävla snyggt är det!

Av Celie - 18 januari 2015 22:44

Alltså vilket pass! Zumban blev ju som den blev om man säger så. Kände mig helt lost och allt vad taktkänsla heter bara försvann. Jag kan tänka mig att det kan vara kul om man kan movesen så att det blir en sammanhängande dans men annars tycker jag bara att jag kände klumpig och ful faktiskt. Men ja övning ger ju färdighet men det där med koordinationsförmåga är nog fan medfött. Just den delen glömdes bort i mina gener ;) Men iallafall, styrkan efteråt, herregud! Såå skönt såhär i efterhand men jävlar vad jobbigt det var. Mina muskler skakade verkligen efteråt.
Linda hängde på hem och hämtade Akilles sen följde jag henne hem så AK fick kvällspromenaden. Nu har jag ätit, tagit en varm dusch, smörjt in mig med godaste body buttret som luktar choklad (Mmm) och nu ska vi dricka varsin stor kopp te i soffan <3

Av Celie - 18 januari 2015 18:02

Vi har tagit det väldigt piano i helgen. Har bara varit hemma och grejat lite grann och spenderat tid i soffan. Skönt! Jag gick ett litet städryck både igår och idag. Ett liitet! Igår sorterade jag tvätt och städade övervåningen, vilket innehöll ta bort julen i tjejernas rum. Tvättat, hängt och vikt tvätt. Det måste ju vara bland det tråkigaste som finns och så tar det aaldrig slut!
Idag fick jag köksstädryck och plockade undan, slängde, gjorde om och torkade av. Jag tog även in lilla köksön på hjul som vi haft ute så den fick bli bak-ö. Blev så bra! Väldigt nöjd över min lilla insats idag. Just nu sitter jag och laddar för att gå ner på Zumban och styrkepasset. Zumban är ju, som sagt tidigare, inte riktigt min grej men idag föredrar jag faktiskt det som uppvärmning inför styrkepasset istället för att riskera att slå halvt (om inte helt!) ihjäl mig ute. Nu har jag fått tillbaka träningspeppen igen och det är så roligt med allt då. Man tar liksom fler tillfällen i akt att få ut liite mer, om det så bara är en snabbpromenad med AK :)

Jag fick med lite såpbubblor från mössan i torsdags så vi passade på att "såpla" lite igår kväll :*

Av Celie - 16 januari 2015 12:18

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Nästan en vecka sen. Betyder det att jag har haft fullt upp då? Ah kanske.. I onsdags var Emilie, Joanna, Cleo och Kian här och lekte en stund efter dagis. Hur kul som helst! Vi vuxna (känns så konstigt att skriva så om sig själv!;o ) satt och pratade om allt och ingenting medan barnen skötte sig själva. Som det ska vara tycker jag. Det blir bara dumt om vi "vuxna" ska lägga oss i hela tiden, dom klarar sig herregud! Sen om dom slår halvt ihjäl varandra så är det klart man rycker in ;) På em/kvällen där när Robin kom hem så var det min tur att åka. Jag åkte upp till Falun och sov där för att sen på torsdagen åka med på Promotionmässa med jobbet i Stockholm. Så hela dagen igår bestod av bilresa till Stockholm, flera timmars vandrande på mässa, bilresa tillbaka till Falun och sen sist men inte minst en väldigt snöig och moddig bilresa hem. Jag som hade hoppats på att hinna gå på mixpasset i går kväll kunde ju bara fetglömma det då jag inte satte foten hemma förrens strax innan 22. Men hur kul är det inte att gå på mässa då?! Man får sån inspiration och jag blir så taggad på att jobba. Och det bästa av allt ör ju alla give aways man får! Alltså ååh! Även fast det bara är typ pennor, almanackor och sånt "skit" så är det fan askul! Så nu när jag fått så fina pennor och anteckningsblock så kanske tillochmed jag kan tycka det är kul att strukturera upp mitt liv ibland. Fast bara ibland ;)


Måste ju bara tillägga hur skönt/ovant det var att få vara en hel kväll och sova en hel natt i en stor säng helt SJÄLV! Har faktiskt inte hänt på jag vet inte hyr länge. Robin fick för första gången sova helt själv med barnen också, och det hade gått jättebra såklart. Hela torsdagen hade han hand om dom själv också. Vilket innebar alla blöjbyten, lagning av mat, matning, promenader med AK, ja allt som hör vardagen till helt enkelt. Kan vara bra för honom att få känna på att vara pappa på heltid faktiskt :) Jag däremot njöt i fulla drag av en låååång dusch med hårinpackning, rakning av ben och att sen få smörja in mig i luktagott. Mmmm! Efter det även tidningsläsning, OSTÖRT. Ah lite kontrast från vardagen men det bästa är ju sen att få komma hem igen. Till mina små godingar och till min fina sambo som dessutom hade städat så fint <3 Hem, hem mitt underbara hem!

Av Celie - 11 januari 2015 21:56

Idag på dan så kom Johannes ut till oss och umgicks. Vi började med att äta lite soppa och sen åkte vi upp till Ånnaboda och åkte pulka sen gick vi en sväng på sjön. Vi tänkte först att vi skulle gå runt sjön men med både barnvagn, pulka och hund så skulle vi förstöra längdskidspåren så det gick bort. Istället såg vi att det var plogat på isen så vi gick ut och gick där istället. Robin hade som tur var ned dig en lampa som vi satte under vagnen så vi kunde se vart vi gick. Akilles fick springa lös och tyckte det var jättekul. Han ser så rolig ut för han hoppar typ runt som ett spänstigt rådjur och jagar snöbollar :)

Efter utflykten så åkte vi hem till mamma där vi fick varm choklad med grädde <3

Ovido - Quiz & Flashcards