celielindh

Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Celie - 26 januari 2015 22:55

Två nya avsnitt av Heartland, te, macka och choklad! Kan inte bli mycket bättre än så denna kväll. Haha och varenda gång jag tittar på det så vill jag flytta långt ut på landet, ha en riktig hästgård, nån form av typ "duderanch" eller diner och bara bo och jobba nära djur och natur. HUR fantastiskt vore inte det?! Bara det att det vore ju skönt att ha obegränsat med pengar så att man inte behöver gå och vara orolig att företaget inte ska gå runt och att man inte ska klara sig. Haha för det är ju BARA då det skulle vara skönt med obegränsat med pengar eller ;) Jaja drömma kan man! Nåt av det ska iallafall bli sant nån gång. Allt går om man bara vill, är det inte så?

Av Celie - 26 januari 2015 13:46

Ja då var det dagisdags igen för lilla Toonie. Hon var taggad på det som vanligt. Skönt att det är så, det är ju så jävla jobbigt om hon är ledsen. Idag lämnade jag faktiskt i tid igen. Bra jobbat av mig ;) Klockan 11 hade jag bestämt med Fanny att vi skulle mötas utanför henne för att gå till stallet. Hon ska ju åka och praktisera på en hästgård i USA i tre månader så hon kände att hon ville få in lite mockningsrutin innan hon drar och sån hjälp välkomnar man med öppna armar ;) Vi gick till stallet och mockade åt varsin häst sen passade hon Noomi så jag kunde ta ut galningen på en tur i snön. Han var jobbig inne för att han var själv men ute var han kanon så det mörks verkligen skillnad på när han får jobba och få utlopp för sin energi för då bråkar han ingenting i ridningen. Det var konstigt väder idag för först snöade det som fan och sen gick det över till att vara nåt konstigt regn typ istället så jag blev näst intill dyngsur när jag red. Hoppas nu bara att det inte bestämmer sig för att bli varmgrader och töa bort all fin snö vi fått!
Soffi och Hanna är på väg ut hit för att leka och det ska bli himla mysigt. Jag har precis slängt i mig lite lunch och sitter nu med en kopp te och en radda saltamandlar-choklad och kollar när Noomi dansar lite och retar stackars Akilles med sin kaka ;D Snart ska jag faktiskt ta bilen ner och hämta Nikki. Jag orkar inte ta t vagnen och gå ner i den här snömodden igen, det räckte med promenaden imorse och till och från stallet förut :p Träningspass bara att ta sig framåt ju! På tal om träningspass så var jag ju nere på zumban/styrkan igår. Jättekul men fortfarande så känner jag mig malplacerad på zumban haha! Men jag kämpar på. Cissi som håller i söndagarna är ju så jäkla härlig och man kan ju inte bli annat än glad och peppad av hennes energi! :D

Ovido - Quiz & Flashcards