celielindh

Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Celie - 4 januari 2015 18:27

Idag har vi varit och hälsat på mina sysslingar nere i Skövde. Det var jag, Robin, barnen, Akilles, mamma, Pigge och Johannes som åkte vid typ 11 tiden och kom fram till Helen lagom till att få lunch serverad. Hon hade gjort en jöttegod kycklingsallad med någon form av currysås. Så jävla gott! Efter maten åkte vi iväg till en sjö som är känd för att det kommer massa olika fåglar dit, bland annat tranor och örnar. Jag passade på att ta en sväng med Akilles och dom andra kollade i kikarna efter fåglarna men dom såg inga. Efter fågelskådningen åkte vi tillbaka till Helen och fikade och umgicks innan vi nu för typ en halvtimme sen började åka hemåt. Helen bor så himla mysigt ute på landet i ett litet gult torp. Hon köpte det för fyra år sen nånting och hon kallar det för "Paradiset". Vi har haft en jättemysig dag som gått alldeles för fort! Vi har bestämt att det inte ska gå så lång tid mellan visiterna från och med nu så för att vara lite realistiska så har vi bokat in att vi ska ses igen i sommar. Kan ju verka som att det är jättelångt dit men det går fortare än man tror!
Nu ska vi hem och jag ska tacken sväng med Akilles och sen ska jag mysa ner mig i soffan med en kopp te!

Ovido - Quiz & Flashcards