celielindh

Alla inlägg den 22 januari 2015

Av Celie - 22 januari 2015 23:31

Ja nu är den här dagen snart slut den med. Även fast den började på ett väldigt hemskt sätt så måste jag säga att det annars varit en väldigt bra dag. Vi var nere allihopa, till och med Robin en stund innan han behövde åka, hos familjen Delvenius vid lunch. Där bjöds det på god mat, massa bus och härligt umgänge. Det känns så skönt för man kan liksom slappna av där och barnen leker jättebra. Och tiden, ja den bara försvinner som vanligt ;)
Efter lek-lunchen så var det två trötta tjejer jag hade med mig hem. Noomi somnade i vagnen och Nikki åkte pulka så vi passade på att ta en liten sväng med AK när ändå alla var påklädda. Väl inne sen så däckade Nikki ganska fort i soffan ;)

På kvällen sen så var det ju gympadags för mig igen. Idag var det mixpass och det hade jag inte provat i år än eftersom jag var i Falun förra torsdagen. Det var riktigt kul och riktigt jävla jobbigt. Men det ska det ju vara om man ska komma nånvart ;) Kände direkt att jag förmodligen byter ut/gör ett eget snarlikt pass till den torsdagen som jag ska hoppa in som ledare. Det här passet är mycket styrka med intervaller och skivstång. Jag gillar skivstång, det är kul med vikter, man väljer själv hur mycket vikt man vill köra på och sen tycker jag att det känns som att det ger mer av att lyfta lite vikter. Även fast det inte är några ton jag lyfter precis så känns det ändå som att man "tränar jävlar" när man kör med den ;) Haha!

Mamma och Pigge kom ner och lekte med barnen medan jag tränade eftersom Robin jobbar ännu en natt inatt. Dom stannade kvar en liten stund efter att jag kommit hem så jag kunde ta en sväng med Akilles och sen tog vi varsin kopp te innan dom åkte. Jag ör så glad att jag har dom, att dom bor så nära och att de alltid ställer upp! Vad skulle jag göra utan dom liksom :)<3
Noomi somnade ganska omgående efter att dom åkt så jag och Nikki tog en dusch och nu sover även hon så gott i sängen. Jag tror faktiskt att jag ska göra detsamma för jag känner hur det svider lite i ögonen nu.

Av Celie - 22 januari 2015 16:19

Under morgonpromenaden med Akilles så sliter sig en hund och hoppar på och biter honom i ansiktet. Fan alltså! Som att han inte redan varit med om tillräckligt med såna överfall. Jag blir så ledsen för det förstör så himla mycket. Inte bara det att han får ont och sår som blöder utan han blir ju jätte osäker mentalt och misstänksam mot allt. Vilket är fullt förståeligt! Jag försöker hjälpa honom så gott jag kan men det är fan inte lätt. Nu var ju det här en ren olyckshändelse att hunden smet emellan gallrena och kom lös, men ändå. Så jävla typiskt! Jag tycker så synd om min fina kille och mammahjärtat värker när det gäller honom också, såklart! <3

Som tur var så missade den ögat med bara några mm, annars hade det kunna gått riktigt illa.

Ovido - Quiz & Flashcards