celielindh

Alla inlägg den 21 januari 2015

Av Celie - 21 januari 2015 17:42

Efter min lugna solo-morgon så lämnade jag av Nikki på dagis, i tid idag! Hah! Sen mötte jag upp Ida och vi tog en promenad i snöfallet och sen följde hon med hem en stund och pratade/drack te och vatten. Hur trevligt som helst, hoppas det blir fler gånger :)
Det har verkligen snöat hela dagen idag! Hoppas hoppas hoppas nu bara att det får ligga kvar. Allt blir faktiskt mycket trevligare och lättare, missförstå mig rätt för mycket blir ju tyngre, exempelvis barnvagn och oplogade vägar i kombo med en hund som måste ut och en sambo som åkt iväg och jobbar halv dag/kväll/natt igen. Då är det tyngre men i hästsammanhang (iallafall i mitt hästsammanhang) så blir det lättare för nu går det att röra sig ute. Nu finns det ett mjukt och skönt underlag som jag kan utnyttja. På fredag ska jag försöka ge mig ut på åkern för ordentligt pulsararbete för Morre. Då måtte han väl ändå få utlopp för ganska mycket energi. Robins mamma slutar alltid tidigt på fredagar och nu på fredag kunde hon se efter tjejerna så jag kan ge mig ut medans det är ljust. Ser fram emot det, bara han inte dummar sig och tycker det är roligare att stå på två ben än fyra...

Innan Robin åkte till jobbet förut så hann han åka ner och hämta Nikki på dagis. Snacka om att både hon och fröknarna blev ganska förvånade när han klampade in. Har väl hänt kanske tre gånger totalt så det hör ju inte till vanligheten direkt :p Nikki blev iallafall jätteglad och berättade uppspelt för mig när dom kom hem att pappa hämtat henne från dagis idag :) Robin berättade att dom sagt att hon inte ätit ett dugg idag utan hade bara petat i maten och roat sig med att sjunga blinka lilla stjärna för Vincent istället. Alltså den ungen <3
Robin åkte iväg sen vid tre och efter det har vi tagit det lugnt, bakat chokladbollar och fikat lite och snart blir det att packa ner donnorna i vagnen och ge sig ut i snön med Akilles. Med lite musik i örona så ska väl inte ens det vara nån större svårighet ;)

Av Celie - 21 januari 2015 07:21

Jag är vaken helt själv och bara är. När hände det senast, så här tidigt liksom. Robin kom hem strax innan 6 imorse och efter det kunde jag inte somna om. Olikt mig faktiskt. Mina ögon nästan svider för att dom vill blunda men resten av kroppen är klarvaken. Men hur mysigt är det inte att gå upp tidigt, själv, göra lite te och slötitta på tv?

Ovido - Quiz & Flashcards