celielindh

Direktlänk till inlägg 26 november 2014

Onsdag

Av Celie - 26 november 2014 23:50

Det är helt sjukt vad tiden går fort fram på kvällen. Alltså klockan är nu 23.22 och jag har så mycket jag vill göra innan jag ska sova men ändå så är jag så trött. Haha vad jobbigt det är! Idag var vi inne massa mammor och lämnade presenten till BVC-Anna. Hon blev jätteglad och rörd :) Det var nog inte ett öga torrt kan jag säga! Hon blev verkligen överraskad så det var jättelyckat :D
Efter presentlämningen så åkte vi och mötte upp Johannes på Rusta en sväng, främst för att köpa nåt till paketleken som vi ska köra uppe i Sälen. Man skulle handla för max 25 kr men jag ska erkänna att jag köpte, både från mig och Robin, för 29kr/ grej. Jag köpte ett rosa duschmunstycke och en rosaklädd zebra-grankula. Ingen kan ju nånsin gissa vem som köpt dom sakerna (A)
Jag köpte även en ny adventsstjärna till vardagsrummet. En jättefin i silver typ. Jag satte upp den när vi kom hem och sen hade jag en ljusslinga över som fick pryda murgrönshjärtat i köksfönstret. Jag blev väldigt nöjd faktiskt. Har ju lite mer som ska fram och pyntas med men det var kul att få upp nåt så det åtminstone känns lite adventigt när vi kommer hem på söndag :)

Nu ikväll har jag och barnen varit uppe hos min farbror Lars med familj. Jag klippte han och min kusin Emelie sen bjöd dom på mat och Johannes kom förbi också. Det är så mysigt att vara där, det känns liksom som hemma. Nu har jag ju bott i det huset men det har inte med det att göra. Dom är så familjära och hemtrevliga i sin familj och det märks att de tycker om att umgås med varandra (och oss). Så som vanligt så blir man kvar där bra länge. Jag gick upp med barnen i vagnen så Akilles fick en promenad. Vi var väl uppe till strax före 17 och kom väl inte därifrån förrän efter 21. När jag kom hem och precis skulle gå in så mötte jag Hetebrij som skulle på kissrunda med B så vi hängde på. Tjejerna hade somnat för längesen i vagnen. Vi tog en sväng och stod sen och pratade en stund innan jag gick in och la upp tjejerna i sängen. Tog en skön dusch och nu sitter jag i soffan med en kopp te och hästhoppning på tv. Robin blir kvar i Karlstad inatt då han hade mycket kvar och det känns inte bra om han ska sätta sig bakom ratten typ tolv inatt och vara jättetrött. Nä då är det bättre han stannar och sover istället. Tråkigt när det blir så här, att han ska jobba så in i helvete, men från och med nästa vecka så blir det förhoppningsvis bättre. Håller alla tummar och tår för det (y)


Igår så kom tjejernas farmor förbi en sväng. Då passade dom på att visa hur duktigas dom är på att borsta tänderna med sina nya tandborstar :))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Celie - 8 juni 2015 12:41

Alltså jag börjar få sån träningsvärk från igår och så ska jag hålla i sista sommarcrossfitgympapasset ikväll. Hur ska det gå?! Haha! Tur att vi joggar dit som uppvärmning, brukar kännas bättre efter lite jogg:) Vi fick ihop en härlig mil uppe i berg...

Av Celie - 7 juni 2015 15:30

Ja gud nu har det väl gått nästan två månader sen sist jag skrev här :O ! Då var det ju bara dagar kvar till flytten över gatan. Nu har vi alltså bott här i nästan två månader och vi trivs jättebra! Känns som att vi bott här mycket längre. Just nu ha...

Av Celie - 12 april 2015 11:43

Det blev en härligt långpromenad upp storstenshöjdssvängen igår. Fantastiskt väder och riktigt varmt faktiskt! Hundarna var skapligt trötta sen och sov så gott i soffan ihop med Nikki. Ryggen gör fortfarande ont men jag inbillar mig att det känns bät...

Av Celie - 11 april 2015 11:39


Alltså jag tror jag har pajat min rygg! I slutet av mitt pass idag så hände nåt så hela ländryggen bara strejkar. Förmodligen så har det väl med det som jag har känt av tidigare i veckan att göra. Så jävla typiskt dock för det är ju nu bärandet börja...

Av Celie - 9 april 2015 21:41

Idag har jag packat och rensat leksaker. Alltså herregud vad leksaker vi har! Blev ändå lite mindre efter en välbehövlig rensning. Jag har även packat ner koppar, burkar och dylikt i köket. Nu är det ju mindre än en vecka kvar så att jag känner att s...

Ovido - Quiz & Flashcards