celielindh

Alla inlägg den 20 november 2014

Av Celie - 20 november 2014 22:05

Vi åkte in en sväng och badade förut idag. Nikki tycker det är såå kul och sen var det ju torsdag och varmt i poolerna trots allt så vi drog in. Eftersom jag var själv med båda barnen så tänkte jag först inte åka men sen tänkte jag att vafan vi testar och det gick faktiskt jättebra. Nikki var så duktig och hon fick tillochmed beröm av en tant i poolen dom var imponerad över att hon hade så bra koll på sig i vattnet för att vara så liten. Då kan jag säga att det var åtminstone en stycken överdrivet stolt morsa i badet ;) Der blev nån timmes badande för sen var det stängningsdags. Vi gjorde iordning oss och åkte sen hem och käka glass i soffan. Det är minst sagt uttröttande att bada så det blev en tidig kväll för mina små. Båda sov innan kl hade slagit 19.30 och det kan jag slag är inte likt Nikki iallafall. Noomi brukar somna runt 19 för natten men Nikki brukar hålla låda till iallafall 21-21.30 Men idag var hon bra trött min lilla Toonie så det blev en kvällsvälling i soffan, borstning av tänder och sen mys i sängen tills hon somnade. Robin fick jobba över idag men är på g hemåt nu så jag ska passa på att kolla ett avsnitt Greys innan han kommer för sen blir det SOA :D

Av Celie - 20 november 2014 09:53

Igår var först Nikki på dagis sen efter hämtningspromenaden packade jag in barnen i bilen och åkte till stan. Där hämtade vi upp Angelica och drog iväg och fixade en grej. Eller ja, två "grejer" skulle man väl kunna säga ;) Såå taggad, ska bli så spännande! Längesen nu så man blir typ pirrig! Sen åkte vi hem till Angelica och fick fika :D



På kvällen sen hade jag bestämt med ägaren av Pocahontas att vi skulle få iväg och rida på banan. Alltså ja, vad ska jag säga om det då? Från början så gick det inte bra alls och hon var likadan som när man rider ut, alltså ska bara springa iväg typ. Taktar hela tiden och lyssnar inte alla. Nog för att hon är otränad och har stått ha aka mycket men jag tycker ändå att hon kan stanna när man ber om det. Framåt slutet så gick det någorlunda bra. Då lyssnade hon mer så vi kunde ta galopp i båda varven. Då blev det lite roligare. Men tyvärr så känner jag nog att det inte är nån häst för mig :/ Tänker väl ge det nån chans till men jag tror inte att jag kommer ändra mig. Sen är ju ändå tanken att mamma och jag ska skaffa en ny så då blir det ju inget med Pocca iallafall. Men ja, jag ska testa lite till så får vi se. Kan säga att jag är heelt slut i kroppen efter det där passet igår. Har ju inte ridit "ordentligt" på över ett år så igår kändes det verkligen vilka muskler som blivit "försummade" av att inte tränas på hästryggen :p För folk som tror att det bara är att åka häst skulle fan prova att rida "på riktigt" nångång, då kan jag lova att de skulle få sig en chockad hur mycket muskler man faktiskt använder och dessutom inte kunna gå på några dar pga träningsvärk. Haha! Efter graviditeten med Nikki så var ridningen (och stallgörat) min enda träning och det gick skapligt fort att få tillbaka kroppen och framförallt bålstabiliteten. Nu med Noomi tycker jag inte det gått lika snabbt och "enkelt". Med "enkelt" menar jag att det inte riktigt kändes som att jag ansträngde mig för att träna fast jag gjorde det ändå. Om ni fattar vad jag menar. Ridning är ju en träningsform men man blir så inne i själva ridningen och hästen att man inte tänker på att kroppen tränas, typ. Det kanske inte bara var bristen på ridning efter den här graviditeten som gjorde att det kändes tyngre och svårare att komma tillbaka utan säkert också på grund av att det var en tät graviditet och att det även var andra graviditeten. Men jag måste säga att jag är väldigt nöjd och förundrad över min kropp. Sjukt att magen kan bli så stor och att man faktiskt "odlar" en människa därinne för att sen trycka ut den och inte skrumpna ihop helt. Nu kan jag väl skratta mig lycklig som ändå haft väldigt komplikationsfria graviditeter, förlossningar och återhämtningar, och det gör jag. Jag är väldigt tacksam över att det gått så bra som det gjort. En del får ju verkligen veta att de lever under både graviditet, förlossning och återhämtning och jag blir så imponerad av hur starka de är. Och då är graviditet, förlossning och återhämtning bara en liiten del i det stora hela egentligen. Sen kommer ju den stora uppgiften, att ta hand om och uppfostra ett barn. Det måste ju vara bland det svåraste, roligaste, jobbigaste och mest älskvärda i världen! Så till alla mammor, klappa er redigt på axeln och förstå hur jävla fantastiska vi är!

Ovido - Quiz & Flashcards