celielindh

Alla inlägg den 1 november 2014

Av Celie - 1 november 2014 21:41

Imorse hade vi en mysig frukost med pannkakor och mackor. Efter frukosten åkte Robin och Johannes iväg och jobbade. Det är ju faktiskt därför vi är här, för att dom ska jobba. Jag känner mig fortfarande inte helt 100 i kroppen. Har mått lite illa och känt mig allmänt dåligt idag på dan. När jag skulle lägga Nikki en stund på dan så passade jag på att sova en stund jag med (Noomi sov ju självklart då också). Kände mig lite piggare efter det så det var ju skönt. Nu på kvällen innan Johannes och Robin kom med pizza och efter jag lagt Noomi så fick jag ta en lååång dusch medan Casper lekte med Nikki. Alltså hur skönt är det inte att kunna duscha i typ timmar?! Vi har ju tyvärr inte så mycket varmvatten hemma så det finns liksom knappt nån tid att riktigt få njuta. Så idag körde jag all in med långdusch, hårinpackning och rakning av ben. Det finns nästan inget bättre än att känna sig sådär super-ren och fräsch, smörja in sig ordentligt med en riktigt fuktgivande lotion och sen ta på riktigt sköna myskläder. Alltså det slår mycket!

Jag sitter just nu fruktansvärt mätt och kollar inredning på nätet. Jag vill sååå gärna ha det där huset! Ska göra allt som står i min makt för att den drömmen ska gå i uppfyllelse. Jag ska bara ha det! Haha jag har redan börjat möblera och tänkt ut massa saker som jag vill ha ju! Så himla typiskt mig. Sätta för höga förhoppningar och sen kanske det blir skit av allting. Men jag tror på att vara optimistisk så det tänker jag vara. Det kan ju gå åt rätt håll också:)

Nu väntar Robban på att jag ska komma så vi kan kolla på SOA. Har sett tre eller fyra säsonger bara så vi har ju lite att se ikapp.
Imorrn kommer pappa och Ginna hem så tills dess ska jag handla grejer och laga älgstek, söndagen till ära :) Robin och Johannes ska ju jobba imorrn också så jag och Casper får hjälpas åt att fixa en mysig middag tills alla kommer hem. Jag gillar sånt. Sånt där hemtrevligt pysslande med att laga mat, tända ljus och duka fram fint (y)

Pizzakväll!


Av Celie - 1 november 2014 12:54

Johannes skulle ju åka upp hit efter jobbet igår, vid typ 17 då alltså, vilket betyder att han skulle varit här till kl 19 lite drygt. Så blev inte fallet. Först fick han jobba över till typ 18 sen när han kommit till Grängesberg så fick han punka, igen. Alltså den där mannen med den bilen har fått punka typ 5-6 gånger det här året. Helt sjukt! Jag hade förberett för att göra älgfärsbiffar till mat men det fick snällt vänta. Robin fick sätta sig i bilen och åka och hjälpa Johannes eftersom det gick inte att få av däcket och sätta på reservdäcket för att nåt pucko på YA som krängde däcken skickade inte med hylsan som behövs till en bult för att det räven låsbult. Dom provade med sån där däcklagning man sprayar i men det var ett för stort hål (som förmodligen kommit dit när dom kört in på byggarbetsplatser för att lämna ritningar) så det bara pös ut. Han kom den dryga milen som är mellan Grängesberg och Ludvika men inte längre, så där fick de ställa bilen och åka vidare hemåt i en bil bara. Jag hade iallafall maten klar tills de kom så vi fick äta runt 22 igår. Haha ibland blir det inte som det var tänkt ;)
För att försöka få lite halloweenfeeling så karvade jag och Casper till en liten söt liten pumpa som fick välkomna dom andra två hem sen i mörkret :)

Ovido - Quiz & Flashcards