celielindh

Alla inlägg den 25 november 2014

Av Celie - 25 november 2014 16:19

Åh så skönt det var ute! Strålande sol men kyligt i luften, perfekt promenadväder :) Jag gick odlingen till Lannafors och sen bilvägen hem. Kom hem lagom till att det började mörkna. Jag hörde även smällen som folk reagerat starkt på. Det var så det kändes i bröstet och Akilles hoppade högt! Har aldrig hört det smälla så högt här nångång. Båda barnen hade somnat så de rörde inte en min. Noomi sover fortfarande gott ute i vagnen. Jag och Nikki sitter nu och myser i soffan till filmen "Santa Claus". Robin ska jobba över ikväll igen så vi hoppas på lite sällskap av farmor Annelie och faster Fanny men vi får se om dom nappar på inbjudan :)

Av Celie - 25 november 2014 13:08

Igår var det om möjligt gråare än gråast ute och sen blev det utbytt till någon form av guldsken där ett tag. Det var lite häftigt. Då vad gjorde vi igår då? Nja inte mycket kan jag säga. Mös i soffan och kollade på film, gick några promenader med Akilles, gjorde smoothies och åkte sen på kvällen upp till mamma och Pigge för Nikki ville bada. Robin jobbade över och kom inte hem förrens vid 23. Han har lite mycket att göra nu innan vi drar på Kick offen i helgen. Alla utom jag åker upp redan på torsdag så det blir ju en arbetsdag mindre denna veckan.
Både Nikki och Noomi har blivit lite hostiga och Nikki fick en liten släng av krupp både i lördagskväll och söndagskväll. Usch det är inte roligt med krupp alltså. Hon var liksom ledsen och skrek i utandning och sen fick hon knappt luft i inandningen. Jag fick vira en filt runt henne och gå ut så hon fick andas lite kylig luft båda kvällarna och sen blev det bättre. Hon hostar fortfarande med inte så där "kruppigt". Nikki har varit hemma både igår och idag från dagis och jag tror hon får vara hemma imorrn med faktiskt så får hon ta det lite lugnt och vila upp sig.

Idag har vi varit inne på BVC med Noomi på koll. Allt var tipp topp och vi har en liten tjej som väger 7580g och är 69 cm lång. Efter det besöket åkte vi till Willys och handlade på oss alla grejer tjejerna behöver till helgen. Såsom blöjor, välling, smoothies m.m Så nu är dom redo för en helg hos mormor :) Johannes kom ut på lunchen också och köpte med sig subway, såklart ;) Nu ska jag försöka få Nikki att sova en stund sen blir det nog en långpromenad i det fina vädret. Man får verkligen ta och passa på när solen skiner för det har vi inte varit bortskämda med nu på länge direkt.

Nån som är sugen på långpromenad? ;p

Ovido - Quiz & Flashcards