celielindh

Alla inlägg den 2 november 2014

Av Celie - 2 november 2014 21:49

Började dagen med en härlig promenad i skogen, bara jag och Akilles. Sen var det ganska full fart hela dan. Städade iordning här i huset och bäddade rent i sängen vi sover i, sen bar det av till Ica Maxi med barnen och Casper. Hem igen och börja med maten jag skulle göra plus efterrätt. Det blev lite stressigt där ett tag när steken skulle brynas, Noomi skrek, Nikki kastade kulor överallt och jag skalade av mig toppen på pekfingret när jag skalade morötter. Åh helvete vad ont det gjorde och fyfan vad det blöder från fingrarna. Fick sätta på fem plåster och ändå blödde det igenom. Ah herregud! Men det blev en middag med tillhörande efterrätt till slut och med bra betyg också. Det som blev lite dåligt var att jag inte redde av såsen så den var väldigt rinnig, men smaken var det inga fel på. Så det som bjöds på ikväll var då alltså älgstek med rostade rotfrukter, sås och haricot verts och till efterrätt knäckig äppelpaj med hemkokt vaniljsås. Ja mätta blev vi idag också med andra ord :)
Nu ligger vi i sängen allihop. Jag ska läsa lite tidningar i readlyappen och sen kanske det blir nåt avsnitt sons. Haha vi skulle ju som sagt kollat på det igår men det var visst nån som sov när jag kom in ;) Så nytt försök idag då.

Morgonpromenad



Och så findukningen dagen till ära

Ovido - Quiz & Flashcards