celielindh

Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Celie - 23 februari 2015 21:52

har nu snart gått och vi har haft en mysig familjekväll. Robin kom hem lagom tills maten var klar. Idag fick det bli kycklingfilé, klyftpotatis, bea och sparris. Riktigt gott! Nu har jag planerat resten av veckans mat också så imorrn blir det chorizopaella med vitlöksyoghurt. Det receptet var med i Linas matkasse en gång när Fanny och Annelie hade den och det var asgott! Serverade fram emot maten imorrn ;)
Idag fick jag hem paketet jag beställde från babyshop till Noomi. Efterlängtade nappar (den sorten hon gillar bäst och som vi bara har typ en kvar av) och en fin mössa :)

Jättesuddig bild men jag tror mössan gick hem (y)

Nu blir det lite kvällsfika med min fina sambo och planering av husbygge! Yey!

Av Celie - 23 februari 2015 11:14

Jag sitter och planerar veckans maträtter. Vi är så himla dåliga på det här med att komma på vad vi ska laga för mat. Det blir det gamla vanliga. Men nu har jag planerat lite som både involverar "standardrecepten" men också lite som är nytt fr oss men som vi ätit innan och vet att vi tycker om. Det är dags att lägga lite mer krut på bra mat! Nikki är på dagis och jag har varit i stallet och promenerat med Akilles. Nu ska Noomi och jag dra in till Willys och handla. Robin har även fått strikta order om att det är hem i tid alla dagar den här veckan också så vi kan hjälpas åt med allt vad hem, barn och matlagning heter (y)

Ovido - Quiz & Flashcards