celielindh

Alla inlägg den 9 februari 2015

Av Celie - 9 februari 2015 12:04

Igår började dagen lugnt och trappades upp lite mer på eftermiddagen. På förmiddan tog vi det lugnt, lekte, gick ut med Akilles i det fina vädret, åt lång frukost, vilade en stund och sen blev det lunch. Mamma kom strax innan tre och passade barbeb för jag skulle rida. Jag red för första gången upp till Suttarboda med Morre. Det blev mycket trav och galopp vilket han både behövde och tyckte var kul. Helt underbar känsla att få galoppera fram uppför backarna i snön! Sist jag red där var på Zmart när jag hade honom på sommarbete uppe på Hjulåsen. Det kändes lite i hjärtat... Vilken höst jag hade alltså! Kunde lite på honom till 100 procent och han dummade sig aldrig <3 Men iallafall, igår växte Mr P ännu lite till i mina ögon, inte till Zmarts nivå men kan kanske komma att bli :) Sen är det ju så att det man får jobba lite mer för känner man också lite mer för sen, så det kommer nog bli bra det här :)
När jag kom hem sen så hade Alice och Rickard kommit och höll på att laga mat, mamma var kvar också och jag passade på att ta en promenad med Akilles och Shane.
Jag hade faktiskt inte tänkt att gå ner på Zumban igår men ändrade mig ich gjorde det ändå. Vilket var bra för igår tyckte jag att det var liite roligare och jag kunde liite bättre än vad jag gjort innan. Är väl det att stegen börjat nötas in lite grann nu. Kul! Efter Zumban var det årsmöte som jag stannade kvar på en stund. På torsdag är det dags för mitt pass och jagr taggad som fan! Hoppas de gillar det :)

Suttarboda till häst (y)

Ovido - Quiz & Flashcards