celielindh

Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Celie - 21 februari 2015 21:11

Det blev som planerat ganska fullt upp idag. Vi åkte iväg till Fjugesta och hälsade på min mormor. Mamma hade inte sagt att vi skulle komma så hon blev både överaskad och glad. Nikki for ju såklart omkring som en galning och kastade bollar och lekte med både sin mormor och gammelmormor. Noomi for runt hon med men hon är ju än så länge inte lika snabb ;) Efter besöket hos mormor så droppade jag av mamma och barnen hos mamma för att sen själv åka hem, gå ut med Akilles och sen åka till stallet och rida. Det var en härlig ridtur vi fick idag. Vi red upp till Suttarboda och underlaget var jättebra och vi kunde både trava och galoppera mycket. Skötte sig gjorde han idag också (y) Efter ridturen och iordningfixande av mat till pållarna så åkte jag hem till mamma och fick mat jag med. Johannes hade kommit dit också så på eftermiddagen/tidig kväll har vi umgåtts mamma, jag, Nikki, Noomi och Jossen. "Originalfamiljehäng" om man säger ;) Jättemysigt! Johannes hängde med en snabbis hem till oss sen när vi skulle åka så jag kunde ta en promenad med Akilles utan att behöva packa ner barnen i vagnen. Dom var såå himla trötta. Noomi somnade på två röda och Nikki med så fort jag kommit hem, Johannes åkt och vi gått upp och lagt oss i sängen. Så nu med båda barnen sovandes och Robin hemkommen så blir det te, lite godis och nyaste Hart of Dixie på tvn. Alltså det är nästan halleluja-moment över det! Haha!

Av Celie - 21 februari 2015 10:49

Vi drog till med sconesfrukost denna gråa lördag :)

Av Celie - 21 februari 2015 08:18

Igår hade vi en jättemysig dag. Emilie och barnen kom och lekte och åt pannkakor. Timmarna flög iväg som vanligt :) på kvällen sen när Robin kom hem så fick han ta med tjejerna till Hetebrij och jag åkte ner till Joanna där Emilie, Cleo och Kian var också. Hon har så himla fint hemma! Och hennes lilla kanin Olof är ju bara så jävla söt! Jag tycker det är svincoolt att hon har en kanin! Klockan blev framåt 22 när vi drog oss hemåt. Väl hemma så sov Nikki men inte Noomi. Hon for runt som en liten propeller i sängen men var så himla glad så det gjorde ingenting. Vi kollade på lite olika hus och planerade lite. Ska bli väldigt spännande att starta ett eget husbygge :D

Igår började Nikki lära lillasyster gå i trappen. Lite tidigt kan jag tycka!



Nu på morgonen så har det intagits välling och kollas nu på barnprogram. Robin laddar för att åka till Karlstad med Sam och foliera hans bil och jag laddar för att gå upp och gå ut med Akilles (SJÄLV) innan han drar. Sen på förmiddagen så ska jag, mamma och tjejerna åka och hälsa på mormor. På eftermiddagen blir det eventuellt en ridtur för mig och barnen får vara hos mamma och Pigge. Blir nog en bra lördag det här :)

Ovido - Quiz & Flashcards