celielindh

Direktlänk till inlägg 26 januari 2015

Måndag nu igen

Av Celie - 26 januari 2015 13:46

Ja då var det dagisdags igen för lilla Toonie. Hon var taggad på det som vanligt. Skönt att det är så, det är ju så jävla jobbigt om hon är ledsen. Idag lämnade jag faktiskt i tid igen. Bra jobbat av mig ;) Klockan 11 hade jag bestämt med Fanny att vi skulle mötas utanför henne för att gå till stallet. Hon ska ju åka och praktisera på en hästgård i USA i tre månader så hon kände att hon ville få in lite mockningsrutin innan hon drar och sån hjälp välkomnar man med öppna armar ;) Vi gick till stallet och mockade åt varsin häst sen passade hon Noomi så jag kunde ta ut galningen på en tur i snön. Han var jobbig inne för att han var själv men ute var han kanon så det mörks verkligen skillnad på när han får jobba och få utlopp för sin energi för då bråkar han ingenting i ridningen. Det var konstigt väder idag för först snöade det som fan och sen gick det över till att vara nåt konstigt regn typ istället så jag blev näst intill dyngsur när jag red. Hoppas nu bara att det inte bestämmer sig för att bli varmgrader och töa bort all fin snö vi fått!
Soffi och Hanna är på väg ut hit för att leka och det ska bli himla mysigt. Jag har precis slängt i mig lite lunch och sitter nu med en kopp te och en radda saltamandlar-choklad och kollar när Noomi dansar lite och retar stackars Akilles med sin kaka ;D Snart ska jag faktiskt ta bilen ner och hämta Nikki. Jag orkar inte ta t vagnen och gå ner i den här snömodden igen, det räckte med promenaden imorse och till och från stallet förut :p Träningspass bara att ta sig framåt ju! På tal om träningspass så var jag ju nere på zumban/styrkan igår. Jättekul men fortfarande så känner jag mig malplacerad på zumban haha! Men jag kämpar på. Cissi som håller i söndagarna är ju så jäkla härlig och man kan ju inte bli annat än glad och peppad av hennes energi! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Celie - 8 juni 2015 12:41

Alltså jag börjar få sån träningsvärk från igår och så ska jag hålla i sista sommarcrossfitgympapasset ikväll. Hur ska det gå?! Haha! Tur att vi joggar dit som uppvärmning, brukar kännas bättre efter lite jogg:) Vi fick ihop en härlig mil uppe i berg...

Av Celie - 7 juni 2015 15:30

Ja gud nu har det väl gått nästan två månader sen sist jag skrev här :O ! Då var det ju bara dagar kvar till flytten över gatan. Nu har vi alltså bott här i nästan två månader och vi trivs jättebra! Känns som att vi bott här mycket längre. Just nu ha...

Av Celie - 12 april 2015 11:43

Det blev en härligt långpromenad upp storstenshöjdssvängen igår. Fantastiskt väder och riktigt varmt faktiskt! Hundarna var skapligt trötta sen och sov så gott i soffan ihop med Nikki. Ryggen gör fortfarande ont men jag inbillar mig att det känns bät...

Av Celie - 11 april 2015 11:39


Alltså jag tror jag har pajat min rygg! I slutet av mitt pass idag så hände nåt så hela ländryggen bara strejkar. Förmodligen så har det väl med det som jag har känt av tidigare i veckan att göra. Så jävla typiskt dock för det är ju nu bärandet börja...

Av Celie - 9 april 2015 21:41

Idag har jag packat och rensat leksaker. Alltså herregud vad leksaker vi har! Blev ändå lite mindre efter en välbehövlig rensning. Jag har även packat ner koppar, burkar och dylikt i köket. Nu är det ju mindre än en vecka kvar så att jag känner att s...

Ovido - Quiz & Flashcards