celielindh

Direktlänk till inlägg 31 januari 2015

Hästdag idag

Av Celie - 31 januari 2015 18:45

Vi tog oss i väg till wittvång, min mamma och jag, för att kolla på nån gubbe som var där och hade lektion i tömkörning. Kan ha varit bland det tråkigare jag sett plus att han var otrevlig och tjurig så vi var inte kvar speciellt länge. Eftersom vi ändå var i närheten så åkte vi först till Hööks och sen en snabbis till Marieberg. Jag som inte alls var ute efter nåt nytt i hästgarderoben kom hem med nya ridbyxor, en jacka och ett par vantar. Men vadå det var ju 50% ;) Koppen jag ville ha på indiska välkomnades in i tefamiljen tidigare än jag anat då jag sprang in och köpte den idag (y) Sjukt nöjd :) När jag kom hem slängde jag ihop en kycklingsallad och drog i mig lite snabbt innan det bar av ner till stallet. Pigge var barnvakt mesans vi var i stan och båda barnen sov när vi kom hem. Robin kom så jag kunde åka igen och barnen sov hela tiden tills jag kom hem igen. Mamma fick rida Mr P idag. Hon har blivit lite rädd när han har larvat sig och ställt sig upp så hon har inte ridit på ett tag, men idag så! Hon red på åkern och jag och Akilles sprang runt nyhammarsstallet och även på åkern vi med. Det är helt sjukt vad mycket snö det har kommit! Jag sjunker ner till minst knäna när man vadar ut på åkern. Akilles älskar snön och far runt som en galning. Haha det ser så kul ut för han studsar så spänstigt, som ett rådjur typ ;p Så nu kommer han vara bra trött ikväll.
Det blev ändrade planer nu ikväll. Tanken var att vi skulle käka flyttpizza med familjen Mårtensson/Hetebrij i deras nya hus men det får bli en annan kväll när de har kommit iordning istället. Fullt förståeligt! Herregud jag vet ju själv hur det är, man vill ju bara komma i ordning på en gång! Åh jag vill också flytta! Vi har inte hört nånting om "vårat" hus så det går trögt på den fronten för oss just nu. Jaja det som är menat det blir tillslut. Eller nåt sånt va..? Så ikväll blir det mys nu igen och jag klagar absolut inte på det! Jag är så bekväm av mig så bland det bästa jag vet är att bara slöa i soffan. Det bästa av allt är att det nyaste Hart of Dixie kommit ut idag också så jag vet vad jag ska göra i ca en timme när barnen har somnat ;)

Så nöjd över min nya kopp (y)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Celie - 8 juni 2015 12:41

Alltså jag börjar få sån träningsvärk från igår och så ska jag hålla i sista sommarcrossfitgympapasset ikväll. Hur ska det gå?! Haha! Tur att vi joggar dit som uppvärmning, brukar kännas bättre efter lite jogg:) Vi fick ihop en härlig mil uppe i berg...

Av Celie - 7 juni 2015 15:30

Ja gud nu har det väl gått nästan två månader sen sist jag skrev här :O ! Då var det ju bara dagar kvar till flytten över gatan. Nu har vi alltså bott här i nästan två månader och vi trivs jättebra! Känns som att vi bott här mycket längre. Just nu ha...

Av Celie - 12 april 2015 11:43

Det blev en härligt långpromenad upp storstenshöjdssvängen igår. Fantastiskt väder och riktigt varmt faktiskt! Hundarna var skapligt trötta sen och sov så gott i soffan ihop med Nikki. Ryggen gör fortfarande ont men jag inbillar mig att det känns bät...

Av Celie - 11 april 2015 11:39


Alltså jag tror jag har pajat min rygg! I slutet av mitt pass idag så hände nåt så hela ländryggen bara strejkar. Förmodligen så har det väl med det som jag har känt av tidigare i veckan att göra. Så jävla typiskt dock för det är ju nu bärandet börja...

Av Celie - 9 april 2015 21:41

Idag har jag packat och rensat leksaker. Alltså herregud vad leksaker vi har! Blev ändå lite mindre efter en välbehövlig rensning. Jag har även packat ner koppar, burkar och dylikt i köket. Nu är det ju mindre än en vecka kvar så att jag känner att s...

Ovido - Quiz & Flashcards