celielindh

Direktlänk till inlägg 7 januari 2015

Lättnad

Av Celie - 7 januari 2015 23:15

Det var ingen fara med min lilla Nikki Pikki. Det var en svullen lymfkörtel men den var så lite svullen och det är vanligt nu under vintern. Vi ska hålla lite koll så den inte blir större eller är kvar till sommaren men det ska inte vara några problem :) Jag måste få skryta lite och säga att hon skötte sig jättebra hos doktorn och gjorde precis som hon sa och framförallt lät henne känna ordentligt. Hon är ju en väldigt bestämd liten dam och bestämmer hon sig för att inte samarbeta då blir det jäävligt svårt, lite som Lotta på Bråkmakargatan liksom :p Men det var skönt att allt gick bra! Efter läkarbesöket var det dags för dagis för första gången på länge. Hon tyckte det skulle bli jättekul och när vi kom dit så sprang hon in och sa inte ens hejdå. Dagis varven riktig hit idag :)

När jag hämtade henne sen så tog vi en sväng till stallet och gjorde iordning mat åt hästarna och sen gick vi hem och åt glass. Nikki som bestämde obviously ;)


Tills Robin kom hem så gjorde jag iordning lite mat. Jag gjorde baconlindade laxspett som Emilie tipsat om. Till det blev det pressad potatis, haricot verts och en vitlökssås som jag gjorde på grekisk yoghurt, créme fraiche, vitlök och salt. Blev riktigt gott faktiskt! Tackar Emilie för tipset (y)


Johannes och Angelica kom ut en sväng och drack te. Vi hittade gamla videos och tog bilder med olika effekter bland annat och fan vad vi skrattade, jag skrattade så jag nästan fick ont! Så typiskt Angelica att ha så roliga/konstiga appar på telefonen!
Nu har dom iallafall åkt, barnen sover och vi har slängt oss i soffan. Här blir vi nog inte långvariga, eller iallafall inte jag, för jag är fan astrött. Imorrn är det ju torsdag och varmt i poolerna på Haga så jag tänkte att det blir en tur dit på förmiddagen. Förhoppningsvis får vi med oss Angelica och Soffi också och det vore ju jättekul. Så nu håller jag tummarna för det och hoppar snart i säng :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Celie - 8 juni 2015 12:41

Alltså jag börjar få sån träningsvärk från igår och så ska jag hålla i sista sommarcrossfitgympapasset ikväll. Hur ska det gå?! Haha! Tur att vi joggar dit som uppvärmning, brukar kännas bättre efter lite jogg:) Vi fick ihop en härlig mil uppe i berg...

Av Celie - 7 juni 2015 15:30

Ja gud nu har det väl gått nästan två månader sen sist jag skrev här :O ! Då var det ju bara dagar kvar till flytten över gatan. Nu har vi alltså bott här i nästan två månader och vi trivs jättebra! Känns som att vi bott här mycket längre. Just nu ha...

Av Celie - 12 april 2015 11:43

Det blev en härligt långpromenad upp storstenshöjdssvängen igår. Fantastiskt väder och riktigt varmt faktiskt! Hundarna var skapligt trötta sen och sov så gott i soffan ihop med Nikki. Ryggen gör fortfarande ont men jag inbillar mig att det känns bät...

Av Celie - 11 april 2015 11:39


Alltså jag tror jag har pajat min rygg! I slutet av mitt pass idag så hände nåt så hela ländryggen bara strejkar. Förmodligen så har det väl med det som jag har känt av tidigare i veckan att göra. Så jävla typiskt dock för det är ju nu bärandet börja...

Av Celie - 9 april 2015 21:41

Idag har jag packat och rensat leksaker. Alltså herregud vad leksaker vi har! Blev ändå lite mindre efter en välbehövlig rensning. Jag har även packat ner koppar, burkar och dylikt i köket. Nu är det ju mindre än en vecka kvar så att jag känner att s...

Ovido - Quiz & Flashcards