celielindh

Direktlänk till inlägg 4 mars 2015

Onsdag

Av Celie - 4 mars 2015 11:37

Nikki är på dagis, Noomi sover ute i vagnen och jag har intagit soffan med te och tidning tillsammans med min bästis <3 Jag har tvn på och det är ett program på som heter "övervikten i USA". Det är väldigt intressant faktiskt. Det talas bland annat om fetma (obviously), kirurgiska ingrepp, mindfulness, motion, matvanor m.m Vissa är verkligen enorma. Jag kan inte förstå hur man kan låta sig själv "förfalla" på det viset, hur man inte längs med vägen ser/märker att man bara blir större och större. Jag menar inte på ett elakt sätt att "jag kan inte förstå, har dom ingen karaktär alls, vad lata dom är" utan jag kan verkligen inte förstå hur det kan gå så långt. Finns ingen i deras närvaro som kan säga till att nu börjar det bli farligt, eller vågar man inte det? Vikt är ju en vääldigt känslig sak att prata om och många tar väldigt illa upp. Sen är det verkligen inte en dans på rosor att gå ner i vikt och hålla den. Dessutom har ju nya studier visat att kroppen gör allt den kan för att behålla fettet in i det sista. Jag tror ju inte på att gå på bantningskurer, har jag aldrig gjort, MEN att äta hälsosamt är ingen bantningskur. Sen äter man för stora portioner mot vad man egentligen behöver. Jag har tänkt på det själv när jag ska ta mat. Jag tar ganska mycket utan att faktiskt tänka på det sen är man ju uppfostrad med att man äter upp det man tar åt sig så då blir det så. Nu har jag tänkt på att maten ska typ få plats i mina händer om jag håller ihop dom som en skål och faktum är att jag blir mätt av att äta "bara" det. Sen är det ju det här med att äta regelbundet som också spelar in, om man ska klara att äta lite så måste man äta ofta och det är fan svårt! Känns som man ska äta hela tiden och det känns ju inte bra, fast det är det. Och vilken planering det krävs också tycker jag haha! Bara där blir det svårt för mig ;) Jag är absolut ingen renlevnadsmänniska och jag älskar godis och sötsaker men jag försöker se till att alltid laga ordentlig mat och inte använda hel/halvfabrikat. Det blir oftast vanlig husmanskost här hemma och då med riktig grädde och inga lightprodukter. Många kanske tycker att det här är så lätt för mig att säga och att jag kan ju äta vad jag vill för jag är smal och andra kämpar som fan och det händer inget. MEN jag rör mig väldigt mycket. Jag går minst fyra promenader om dagen, jag rider, jag grejar i stallet, jag tränar gruppträningspass tre dagar i veckan och kör yoga hemma. Så det är inte "lätt" för mig heller. Jag har mycket att tacka att jag har Akilles. Han måste ut flera gånger om dagen och det räcker inte med fjöspromenader. Det är ju promenadern såsom är mest roliga för honom och för att han ska funka ordentligt i sin kropp och må bra så måste han röra på sig ordentligt, det har han alltid fått göra och jag vill ju såklart han ska bli gammal som gatan och då är fysisk form lika viktigt för honom som för mig. För mig gäller det att hitta motivationen. I början på året har jag ingen alls. Nu tycker jag det är skitkul och funderar tillochmed på att utbilda mig inom träning och hälsa. En annan motivation som jag förespråkar är att ha snygga och bekväma träningskläder. Haha det är därför jag köper nytt hela tiden! För det är såå mycket roligare att känna sig fin när man tränar. Man verkligen vill dra på sig det nya och köra utav bara fan! Nu är våren på väg och solen tittar fram mer och mer och det är också en härlig motivation. Det är så skönt att vara ute den här tiden! Jag ser så fram emot vår och sommar med träning och allt annat. Jag har lite planer på utomhusträningar jag tänkt dra ihop till och hoppas att folk är på. Nu jävlar kör vi!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Celie - 8 juni 2015 12:41

Alltså jag börjar få sån träningsvärk från igår och så ska jag hålla i sista sommarcrossfitgympapasset ikväll. Hur ska det gå?! Haha! Tur att vi joggar dit som uppvärmning, brukar kännas bättre efter lite jogg:) Vi fick ihop en härlig mil uppe i berg...

Av Celie - 7 juni 2015 15:30

Ja gud nu har det väl gått nästan två månader sen sist jag skrev här :O ! Då var det ju bara dagar kvar till flytten över gatan. Nu har vi alltså bott här i nästan två månader och vi trivs jättebra! Känns som att vi bott här mycket längre. Just nu ha...

Av Celie - 12 april 2015 11:43

Det blev en härligt långpromenad upp storstenshöjdssvängen igår. Fantastiskt väder och riktigt varmt faktiskt! Hundarna var skapligt trötta sen och sov så gott i soffan ihop med Nikki. Ryggen gör fortfarande ont men jag inbillar mig att det känns bät...

Av Celie - 11 april 2015 11:39


Alltså jag tror jag har pajat min rygg! I slutet av mitt pass idag så hände nåt så hela ländryggen bara strejkar. Förmodligen så har det väl med det som jag har känt av tidigare i veckan att göra. Så jävla typiskt dock för det är ju nu bärandet börja...

Av Celie - 9 april 2015 21:41

Idag har jag packat och rensat leksaker. Alltså herregud vad leksaker vi har! Blev ändå lite mindre efter en välbehövlig rensning. Jag har även packat ner koppar, burkar och dylikt i köket. Nu är det ju mindre än en vecka kvar så att jag känner att s...

Ovido - Quiz & Flashcards