celielindh

Alla inlägg den 12 mars 2015

:D

Av Celie - 12 mars 2015 12:17

Barnen sover och jag sitter i solen med country i öronen, te i koppen och mattidning i paddan. Våren är väl den bästa tiden! Man har allt med sommar, sol, lediga dagar, familjetid och utomhusaktiviteter framför sig <3

Av Celie - 12 mars 2015 11:18

Solen lyser idag med! Åh så härligt! Idag gick jag upp 06.40 och gick promenad med Akilles innan Robin drog till jobbet. När jag kom hem blev det välling till barnen och så tog jag trasan och tvättade av fönstrena här nere. Alltså det har varit ångestframkallande att se de där skitiga asen nu när solen kikar in. Knappt så man sett ut ju!;O Men nu så, nu går det att se ut åtminstone :D Nu ska tjejerna sova förmiddag sen blir det lunch och lek i lekparken. Vi var i lekparken bra länge igår efter dagis. Det var så kul för det var så många där och Nikki lekte som bara den. Angelica kom och var med i lekparken, sen följde hon med henne och hon och Nikki åkte till Konsum och köpte glass. Så nöjd liten tjej :) Johannes kom också sen när han slutat jobbet och sen kom ju Elin som planerat. Det blev klippning, fika och trevligt häng. När Robin kom hem år vi mat. En, för oss, ny rätt som heter Kasslerpizzagratäng. Receptet hittade jag på Jennys matblogg, bästa mat/bak-bloggen! Vi hade färskpasta till istället för ris och sen sallad också. Riktigt gott och enkelt! Rekommenderas (y) Efter maten tog jag en lång kvällspromenad med Akilles. Kollade "min hälsa-appen" som finns på telefonen och såg att jag fått ihop dryga 2 mil går! Det plockar på. Tig ju långpromenad med Linda och Nova igår fm och bara där fick vi ihop nästan 1 mil. Det är ju så skönt och lätt att gå när solen joinar :D

Självklart hittas det på dumheter när jag är upptagen med klippning! :O

Ovido - Quiz & Flashcards