celielindh

Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Celie - 8 mars 2015 19:06

Idag började jag med promenad ner till stallet och tog ut hästarna och gjorde iordning till Morre sen vidare hem och för frukost med lilla familjen. Hetebrij kom förbi en sväng och fick håret klippt och sen kom mamma och Pigge. Mamma och Nikki lekte och satte sig och sjöng blinka lilla stjärna på varsin liten trälåda :D

Mamma och Pigge åkte sen vidare till mormor och istället kom Johannes förbi. Vi käkade mat och sen drog jag ner till stallet igen. Där tog jag in hästarna och red ut en sväng på Morre. Vi red upp till Suttarboda och tillbaka och han var jätteduktig. Härlig tur trots orkanen som ven hela tiden. Jag pysslade om honom lite när vi kom tillbaka. Friserade lite, borstade och skämde bort med lite morötter.
Eftersom jag inte tar mig ner på zumban idag så blev det en långkörare med Akilles idag igen när jag kom hem från stallet. Har inte känt nånting i halsen på hela dan så jag gick de två första kilometrarna och sen orkade jag faktiskt springa de sista 8 tills vi klarat milen. Det blev lite mixade tempon men jag är sjukt nöjd med första löppasset för i år (y) :D


Nu har Robin dragit iväg på innebandy och tjejerna leker här en stund innan läggdags. Jag ska slå på en kanna te och läsa lite tidningar innan det blir läggning av barn. Imorrn är det tillbaka till vardag med, dagis, jobb, stall och allt annat som hör till <3

Ovido - Quiz & Flashcards